Vordingborg Køkkenet
Fra : Hans Larsen

Dato : 14-06-05 18:24

Hej

Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der nogen
der erfaringer med at handle køkken hos dem?

Service, kvalitet, levering mv.

Hilsen

Hans

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-06-05 19:31

"Hans Larsen" <andet@cuk.dk> wrote in message
> Hej
>
> Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der nogen
> der erfaringer med at handle køkken hos dem?
>
> Service, kvalitet, levering mv.

Først et par forbehold:
1. Jeg har kun handlet låger/greb og ikke et helt køkken hos dem.
2. Der kan muligvis være forskel fra afdeling til afdeling. Jeg handlede hos
Frederiksberg afd.

Jeg udskiftede for et par år siden de gamle slidte låger med nye i
bøgetræsfinér. Det hele gik nemt, hurtigt og smertefrit.De leverede varen og
overholdt aftalen til punkt og prikke.
Da jeg et års tid senere skulle bruge 4 skuffeforsider (ligeledes i
bøgefinér), var denne type udgået og erstattet af en 'plastic-bøg' som slet
ikke matchede de finérlåger jeg havde. Men de kontaktede fabrikken og det
lykkedes dem at opspore de gamle typer i et fjernt hjørne af et lager,
hvorefter de sendte dem til mig. Kanon service

En ting der er genial og som jeg ikke har set hos andre leverandører (nu har
jeg heller ikke specielt kigget efter det...), er at lågerne efter montering
kan 'klikkes' af og på, så man f.eks. ved rengøring kan tage lågerne af uden
at skulle justere hængslerne helt forfra.
Jeg ved ikke om denne 'feature' stadig findes på deres modeller.

Martin

Fra : CopyCat

Dato : 15-06-05 21:48

> [...]
uden
> at skulle justere hængslerne helt forfra.
> Jeg ved ikke om denne 'feature' stadig findes på deres modeller.

De klikbare hængsler findes nok på omking 99% af de køkkener der bliver
solgt i DK ..

~~Frank .,

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-06-05 23:32

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> wrote in message

> har
> montering
> uden
>>

> De klikbare hængsler findes nok på omking 99% af de køkkener der bliver
> solgt i DK ..

Nå, OK... men smart er det sgu

Martin

Fra : Lisbeth

Dato : 16-06-05 07:05

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> De klikbare hængsler findes nok på omking 99% af de køkkener der bliver
> solgt i DK ..

Jeps.. og 90% af de hængsler, der sidder i køkkenskabe, kommer fra samme
hængselproducent.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-06-05 00:40

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse

> Jeps.. og 90% af de hængsler, der sidder i køkkenskabe, kommer fra samme
> hængselproducent.

Og vil man selv rode, kan hængsler&skinner købes til "menneskepenge" i
Biltema.

Fra : CopyCat

Dato : 17-06-05 14:49

> Og vil man selv rode, kan hængsler&skinner købes til "menneskepenge" i
> Biltema.

Det er jo ikke nemt at generalisere over ., når jeg ikke kender biltemas
hængsler ..

men ., de køkkenmærker som jeg har dybere kendskab til fx. Svane, Tvis,
Modux, Modulia, HTH og Invita.. hos dem er hængslerne stærkere end de
billige hængsler man kan købe hos fx. HT bendix. og det er sikkert for jeg
har selv de billige møbelhængsler fra HT bendix ..

Jeg tvivler dermed også på at biltema kan forhandle bedre priser på
kvalitetshængsler end en køkkenfabrik der bruger over 2 millioner
hængseldele fra 'Blum' om året...

Men ., ja ., de ved godt hvad de skal koste .,

~~Frank .,

Fra : TGJ

Dato : 14-06-05 19:34

"Hans Larsen" <andet@cuk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der nogen
> der erfaringer med at handle køkken hos dem?

Har ikke selv erfaringer, men prøv at bruge google.dk

http://www.vok.dk/

Der var for ca. 6 mdr siden en artikel i magasinet penge og privat økonomi
netop omkring køkkener.

konklusionen var så vidt jeg husker, at 90% af firmaerne var dårlige.
Der var en "insider" kommentar / anbefaling på ikke at betale hele beløbet,
men derimod stille en bankgaranti, som kun bliver udbetalt, når arbejdet er
udført tilfredsstillende
(ved dog ikke om du selv stiller det hele op )

Thomas

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 14-06-05 21:39

Google er din ven, brug den
http://www.vok.dk/ og døm selv

Har selv lige fået køkken fra ABT køkken, og det var godt nok nogen sløve
håndværker der sat det op

Allan Bach

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 14-06-05 23:44

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv lige fået køkken fra ABT køkken, og det var godt nok nogen sløve
> håndværker der sat det op

- det må du gerne uddybe ... vi får besøg af ABT om få uger.

ras

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 14-06-05 22:14

"Hans Larsen" <andet@cuk.dk> skrev i en meddelelse
> Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der nogen
> der erfaringer med at handle køkken hos dem?

Vi købte køkken ved Vordingborg Køkkenet for 8 måneder siden. Vi købte netop
der for at være sikker på opmåling, mindsket risiko for fejlleverancer og
fejlpasninger.
Vores køkken blev målt fejlagtigt målt op, vi har været plaget af
fejlleverancer hele vejen igennem, og servicen har hele vejen igennem været
langt under middel.
Firmaet fik selvfølgelig en liste over de hvidevarer vi havde købt. Jeg tror
ikke de brugte den til noget, da køleskabshullet er 6 cm for stort og
opvaskemaskinelågen var til et helt andet fabrikat. Deres løsning har hele
vejen igennem været præget af hastige nødløsninger og irritation. Den dag i
dag mangler vi stadig de sidste ting til køkkenet, og den eneste måde vores
køleskab kommer til at se nogenlunde ud er ved brug af tilpasningsstykker.
Danmarks bedste betjening - tror jeg ikke.....

Spar de ekstra penge og køb ved et billigere firma. Der ved du at du selv
står for ALT, og kan bruge de sparede kroner på kvalitet i hvidevarene.
Det skal dog siges at kvaliteten på låger og skuffer intet fejler og
samlevejledninger var rigtig gode.

/LC

Fra : Carlsen

Dato : 15-06-05 10:19

Lars Christoffersen wrote:
>kvalitet i
> hvidevarene.

....i øvrigt har jeg fået af vide af jhdfhdsgjh at prisen på hvidevarer nogle
steder kan presses op til "40% rabat" - vi fik selv presset den til 30-35%.

- LC
--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 15-06-05 17:01

"Carlsen" <FJERNcarlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> ...i øvrigt har jeg fået af vide af jhdfhdsgjh at prisen på hvidevarer
> nogle steder kan presses op til "40% rabat" - vi fik selv presset den til
> 30-35%.

Vi fik samlede tilbud på alt hårde hvidevarer inkl. vaskemaskiner og
tørretumbler, og pressede priserne ned med eksempler på hvad andre kunne
gøre det til. Vi havnede med en samlet rabet i forhold til listepriserne på
ca. 45%.
Det kan betale sig at shoppe rundt, og være fræk, men det kræver også sit
arbejde. Det tog os ca. 3 uger at få handlet hvidevarer.

/LC

Fra : Lotus

Dato : 15-06-05 13:21

"Lars Christoffersen" <LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> wrote in message

> [...]
> står for ALT, og kan bruge de sparede kroner på kvalitet i hvidevarene.
> Det skal dog siges at kvaliteten på låger og skuffer intet fejler og

Mine forældre har også fået køkken fra Vordingborg, de fik også dem til at
lave det hele (opmåling, opsætning mv.) så der ikke skulle ske uheld, da
mine forældre ikke er de bedste gør-det-selv-folk. Men der skete stort set
det samme som LC beskriver, ALT gik galt. Udover de målte køkkenet forkert
op så tingende ikke passede og satte uønskede og ubestilte ting op, lykkedes
det dem også at ødelægge en mur så de måtte få en murer ud til at reparere
den igen ( det tog 2 dage), de risede mine forældres helt nye køleskab fordi
de 'lige' troede bordpladen kunne skubbes ind på plads (det kunne den ikke),
de ødelagde gulvet i både gang og køkken, så de også måtte erstatte det og
de endte med at brænde emhætten og en del af komfuret af. En af håndværkerne
havde endda sat et gammelt/brugt skab op, for så selv at beholde det nye!!
Desuden blev der skiftet håndværker den ene gang efter den anden, og til
sidst røg den ansvarlige inde hos Vordingborg Kolding, for så at bliver
erstattet af en med tilsvarende (manglende) kompetencer. Alt i alt tog det 1
år at få sat deres køkken op! Mine forældre havde midt i forløbet kontaktet
en advokat for at høre hvordan de skulle forholde sig hver gang Vordingborg
lavede rod i det, og han blev godt brugt! Heldigvis havde de ikke betalt på
forhånd, de havde lavet en bank garanti. Det betød at da køkkenet var
færdigt (eller så færdigt som det nogensinde bliver) kunne de, med hjælp fra
advokaten, få forhandlet sig frem til en pris der var fair, set i forhold
til alt det besvær de havde haft.
Det var bestemt ikke sjovt for mine forældre, men for resten af familien var
det nærmest en helt grotesk og
interessant føljeton. Vi var altid helt spændt på at se hvad Vordingborg nu
havde fundet på..

-Lotus-

Fra : Carlsen

Dato : 15-06-05 10:15

Hans Larsen wrote:
> Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der
> nogen der erfaringer med at handle køkken hos dem?
> Service, kvalitet, levering mv.

Hej Hans...
Vi har gode erfaringer med den lokale Vo.Køkken-afdeling (i Vordingborg).
God betjening/service...osv...det sjove var/en god fidus er at da vi havde
aftalt prisen...og så lige et par skridmåtter oven i hatten...og
softluk......og så lige billig fuldudtræk, spurgte jeg om hvad prisen på at
sætte køkkenet op den var...omkr. 8500 kr. - "dem trækker du bare fra, så
finder jeg selv en tømrer der vil gøre det billigere..."

Og som jeg har skrevet i en tidligere tråd fik vi en besparelse på "det
samme køkken" - samme antal/type elementer, samme låge type, samme vask,
blandingsbatteri, skureliste, bordplade, greb, osv, osv... (og hold nu kæft
Kim med at køkkenet jo ikke er det samme når det ikke kommer fra samme
firma) på omkr. 25.000 kr.

Så er det Vo. afdelingen du skal købe hos kan de varmt anbefales...

-LC

Fra : jones_net

Dato : 15-06-05 09:12

"Hans Larsen" <andet@cuk.dk> wrote in message
> Har store overvejelser om at købe et køkken fra Vordingborg, er der nogen
> der erfaringer med at handle køkken hos dem?
> Service, kvalitet, levering mv.

Jeg har kun svaret til denne gruppe, da de andre ikke findes på min
newsserver...

Vi har fået nyt køkken og hvidevarer fra Vordingborg i Århus for 2½ måned
siden. De målte op, leverede og satte alt op. Vi har ikke haft nogen
negative oplevelser overhovedet!
Konsulenten har lavet vores tegninger om 2 gange, fordi vi ikke havde alle
detaljer med en ny trappe på plads, og hver gang uden brok eller lign.
Tømrerne der satte køkkenet op var utroligt flinke og dygtige, og de kom med
gode forslag til hvordan vi kunne få skjult et emhætteaftræk. En skuffefront
var beskadiget på undersiden efter opsætning, om det var tømren eller fra
fabrikken ved jeg ikke, men vi fik en ny, og tømren kom ud og satte den op.
Tømren ventede et par dage med at sætte nogle elementer op, da det ville
være mere praktisk for os, da vi så kunne få lavet nogle småting færdige.
Da vi begyndte at fylde porcelæn i en 90 cm skuffe kom den til at hænge 1-2
mm og gik derfor på skuffen nedenunder - vi ringede til Vordingborg, og et
par dage efter stod tømren og rettede skuffen til. Samtidig gik han lige de
andre efter ved at flytte rundt på alle de tunge ting, så det hele spiller
100% nu.
Vores Siemens ovn havde en mislyd ved en ventilator. Vordingborg arrangerede
alt med Siemens og så kom Siemens og lavede ovnen.

Leveringen fik vi flyttet flere gange, da vi ikke selv kunne blive færdige
med de ting, som skulle laves inden køkkenet kom. De ringede faktisk dagen
før aftalt levering for at høre om vi ville have det med det samme, eller om
vi ville vente til dagen efter ( som aftalt).
Der manglede en hylde og nogle Easy-luk beslag ved leveringen (Easy-lukkene
manglede fordi vi havde fået tilføjet et extra skuffemodul lige inden
leveringen, og så havde konsulenten glemt at tælle Easy-lukkene op), men det
havde tømren selv med, da de kom for at sætte det sidste op.

Efterfølgende har vi købt nogle extra hylder og noget extra olie og nogle
skuffeindsatser, som de har skaffet i løbet af få dage. Noget har jeg selv
hentet i forretningen, og andet er blevet leveret med fragtmand, alt efter
om jeg kom i nærheden af deres forretning...

Kvaliteten af låger og skuffer finder jeg helt i orden, vores søn på knap 1
år sidder i hvert fald og slår ting ind i skabene, og det kan overhovedet
ikke ses!
Skufferne kan vi fylde op med porcelæn, og de åbner og lukker lige så let,
som hvis de var tomme
Easy-luk virker efter hensigten på både låger og skuffer.

Alt i alt vil jeg ikke tøve med at anbefale dem til andre.

/J