MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord - luke ned
Fra : Oskar

Dato : 14-06-05 13:34

Hej

Vi har en computer stående i et skab, som deler filer med husets andre
maskiner.
Når der skal "pilles" ved den loger vi på via fjernskrivebord, det
virker helt fint, men kan man ikke lukke den ned uden at skulle
gå ud til den?

m.v.h.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-06-05 13:55

"Oskar" <heltendd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når der skal "pilles" ved den loger vi på via fjernskrivebord, det
> virker helt fint, men kan man ikke lukke den ned uden at skulle

Joda, se her hvordan:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317371&sd=tech

Så skal du kun gå ud til den når den skal tændes igen

Mvh
Benjamin

Fra : Max

Dato : 14-06-05 14:06

Hej

> Så skal du kun gå ud til den når den skal tændes igen

Da ikke hvis man bruger Wake on Lan.

Mvh Max

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-06-05 14:13

> Hej

> Da ikke hvis man bruger Wake on Lan.

Nårh nej, det er da også rigtigt, den tænkte jeg ikke lige over

Mvh
Benjamin

Fra : ///M

Dato : 14-06-05 15:34

Oskar wrote:
> [...]
> Når der skal "pilles" ved den loger vi på via fjernskrivebord, det
> virker helt fint, men kan man ikke lukke den ned uden at skulle

Jeg har - når man er logget ind remote - engang set en linie under Control
Panel, som hedder noget med "Security..." - den frembringer billedet som ved
CTRL+ALT+DEL hvorfra du kan trykke på "Shutdown..." knappen. Har ikke selv
afprøvet det endnu.

///M

Fra : Ove Lie

Dato : 14-06-05 21:28

"Oskar" <heltendd@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> Når der skal "pilles" ved den loger vi på via fjernskrivebord, det
> virker helt fint, men kan man ikke lukke den ned uden at skulle

Klikk skrivebordet og trykk Alt+F4, så får du "lukk ned menyen".

-Ove

Fra : ///M

Dato : 15-06-05 11:24

Ove Lie wrote:
> "Oskar" <heltendd@hotmail.com> skrev i melding

> Klikk skrivebordet og trykk Alt+F4, så får du "lukk ned menyen".
>
> -Ove

Er du helt sikker på at den ikke kun indeholder "Log af" muligheden??

///M

Fra : Ove Lie

Dato : 15-06-05 14:50

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i melding

> Er du helt sikker på at den ikke kun indeholder "Log af" muligheden??

Ja, benytter den hver dag selv.

-Ove

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-06-05 13:21

"Oskar" <heltendd@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Når der skal "pilles" ved den loger vi på via fjernskrivebord, det
> virker helt fint, men kan man ikke lukke den ned uden at skulle

Start settings windows security...

Fs