Sprittuch
Fra : HPP

Dato : 14-06-05 08:26

Hej.

Vores kære søn har fundet den sorte sprittuch og dekoreret vores skrivebord.
Jeg har prøvet at fjerne det med sprit og assitone, men det er kun det
øverste der er væk.
Nu er stregerne bare mat mørkegrå men stadig meget tydelige.
Har i nogle ideer til, hvordan jeg går det væk?

Skrivebordet er lamineret ahorn.

//HPP

Fra : Brian k

Dato : 14-06-05 09:27

HPP wrote:
> [...]
> det er kun det øverste der er væk.
> Nu er stregerne bare mat mørkegrå men stadig meget tydelige.
> Har i nogle ideer til, hvordan jeg går det væk?

Hej

Ufortyndet opvaskemiddel - lad det sidde i 3 - 5 minutter - tør af med
fugtig klud.

/brian

Fra : HPP

Dato : 14-06-05 10:33

Tak for tippet.. jeg prøver med det samme.

//HPP

Fra : HPP

Dato : 14-06-05 11:29

Nu har jeg prøvet med opvaskemiddel - Det virkede desværre ikke

//HPP

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-05 13:20

"HPP" <Nixen@bixen.dk> wrote

> Har i nogle ideer til, hvordan jeg går det væk?

Med sprittusch?

Vi bruger et whiteboard på kontoret og en af tuscherne efterlader
streger, der er svære at fjerne efter et par dage. Hvis vi maler ovenpå
med samme tusch og visker væk med det samme, er det nemt nok at få væk.

Jeg har ikke prøvet med møbler, så jeg skal ikke kunne sige om det
virker der. Men det er måske værd at forsøge, hvis der ikke er andet,
der duer?

Fra : Jacob Ask

Dato : 14-06-05 16:51

HPP wrote:
> [...]
> øverste der er væk.
> Nu er stregerne bare mat mørkegrå men stadig meget tydelige.
> Har i nogle ideer til, hvordan jeg går det væk?

Mit umideldeltbare bedste bud er at i skal have fat i en gang sandpapir
:( Hvis sprittuschen er trukket ret meget ned i træet er der nok ikke
meget andet at gøre.

/ask

Fra : Rikke & Per

Dato : 15-06-05 07:02

> [...]
> øverste der er væk.
> Nu er stregerne bare mat mørkegrå men stadig meget tydelige.
> Har i nogle ideer til, hvordan jeg går det væk?

Prøv med tandpasta, det har en let slibende effekt. Har engang selv, med
held, fjernet guldspray fra et laminatbord.

Mvh Rikke

Fra : HPP

Dato : 15-06-05 12:33

Husbonden kom hjem og lagde kræfter i.. og så er tuchen næsten væk.
Det var sprit og så knofedt der skulle til.

Men tak for de gode råd.

//HPP