FTP forward
Fra : Casper

Dato : 14-06-05 00:26

Jeg har sat en Windows server op i mit netværk som jeg primært vil bruge som
FTP server.

Indtil videre virker serveren fint internt. Men jeg har endnu ikke fået
netværket konfigureret
så serveren kan fungere som FTP server.

Her er hvad jeg har gjort:

Jeg har forwardet port 20 og 21 i min Zyxel 650R router til min Linksys
BEFW11S4 router (som beskrevet på CyberCitys hjemmeside).
Derefter har jeg forwardet de samme porte fra Linksys routeren over til
serveren - som jeg har tildelt en fast IP.

Hvad jeg ikke har gjort:

I Zyxel routeren er der under WAN indstillet: Obtain an IP address
automatically. Skal jeg vælge
Statisk IP? Hvis ja, hvilken IP adresse skal det være? Den som jeg får når
jeg går ind på: www.whatismyip.com?

I Linksys routeren kan jeg ligeledes indstille: Obtain an IP adress
automatically. Skal jeg vælge
Statisk IP? Hvis ja, hvilken IP adresse skal det være? Og her skal jeg også
vælge gateway og subnet mask.
Skal gateway være Zyxel routerens IP?
Subnet står angivet til 255.255.255.255 i Zyxel routeren under WAN men til
255.255.255.0 under LAN.
Hvilken en subnet mask skal jeg skrive i Linksys routeren under Statisk IP?

Er der mon andre indstillinger jeg mangler?

Vh.

Casper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-05 08:27

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Er der mon andre indstillinger jeg mangler?

Zyxel web inteface -> Security -> FTP "FTP traffic is blocked from the WAN
to the LAN"??

--
Bjarke Andersen

Fra : Casper

Dato : 14-06-05 22:41

Tak for det.

Men hvad med de andre indstillinger som jeg spørger til?

Casper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-06-05 09:53

> Men hvad med de andre indstillinger som jeg spørger til?

Jeg ville nok vælge at sætte Linksysens WAN til en statisk IP, ellers er
det fint.

Gateway på Linksys (WAN interface) skal være LAN adressen på Zyxel, og en
subnet mask på 255.255.255.0

--
Bjarke Andersen