Fedora Core 4 frigivet
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 13-06-05 17:29

Fedora Core 4 er nu frigivet. Den findes bla på klid.dk:
http://klid.dk/homeftp/fedora/linux/core/4

Iso'erne til i386 arkitektur findes på:

http://klid.dk/homeftp/iso/fc4/

Man kan hente DVD'en med nyere versioner af curl:

curl http://klid.dk/homeftp/iso/fc4/FC4-i386-DVD.iso >FC4-i386-DVD.iso

Der er også iso'er, rpm'er mm til ppc og x86_64 arkitekturer.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-06-05 17:37

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Fedora Core 4 er nu frigivet. Den findes bla på klid.dk:
> http://klid.dk/homeftp/fedora/linux/core/4
> Der er også iso'er, rpm'er mm til ppc og x86_64 arkitekturer.

Øh, hvor? ftp://klid.dk/fedora/linux/core/4/x86_64/iso ser ret tomt ud
set herfra. Ditto med http.

Fra : andy

Dato : 13-06-05 19:46

Peter Dalgaard wrote:

> Øh, hvor? ftp://klid.dk/fedora/linux/core/4/x86_64/iso ser ret tomt ud
> set herfra. Ditto med http.

jeg vil ikke lyde som en gammel gnavpot, men kunne der ikke blivet lavet
en fælles html side hvor det blev skrevet på. da jeg lidt ser dette some
et hjælpe side til unixer? og jeg syntes ikke det er så intresant
hvornår det ene og andet er frigivet

Fra : Leonard

Dato : 13-06-05 20:15

andy <andy@mail.dk> wrote:

>jeg vil ikke lyde som en gammel gnavpot,

Det kom du så til.

> da jeg lidt ser dette some et hjælpe side til unixer?

Hvilken side?
- dette er usenet, ikke en side.

> og jeg syntes ikke det er så intresant
>hvornår det ene og andet er frigivet

Næh, men så kan du jo springe over de indlæg du ikke synes er
interessante, det gør vi andre.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-05 08:31

andy <andy@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> en fælles html side hvor det blev skrevet på. da jeg lidt ser dette some
> et hjælpe side til unixer? og jeg syntes ikke det er så intresant

Andy mit gæt er at du p.t. sidder og læser Usenet via en webbrowser, og
dermed tror Usenet er forums hjemmesider. Det er det ikke.

Det du søger syntes jeg at sslug samt dkuug dækker fint.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 14-06-05 09:38

> Andy mit gæt er at du p.t. sidder og læser Usenet via en webbrowser, og
> dermed tror Usenet er forums hjemmesider. Det er det ikke.
>
> Det du søger syntes jeg at sslug samt dkuug dækker fint.

Det er da muligt at Andy ikke er helt på det rene med at han er på
usenet (siden han bruger "side"), man har han alligevel ikke en pointe?

Jeg tror ikke det han egentlig ønsker er at vide hvor han kan holde sig
opdateret omkring hvad der bliver udgivet, men derimod blot at få denne
type annonceringer fjernet fra nyhedsgruppen? Det kan der vel være en
vis rimelighed i, men da disse annonceringer er så få her, og har
overskrifter der gør det let at vælge dem fra hvis man vil, kan jeg nu
på den anden side ikke se at de er et problem, og en del læsere vil
sikkert gerne have informationen.

Min mening: Så længe det er på et niveau som nu, så er det OK at poste
at nu er denne eller hin distribution frigivet, for det ser jo ud til på
svarene at folk faktisk bruger informationen og bevæger sig hen for at
downloade det annoncerede.

Mvh. Kasper

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-06-05 12:01

"Kasper G. Christensen" <news1@kaspershjemmeside.dk> writes:

> [...]
> at nu er denne eller hin distribution frigivet, for det ser jo ud til
> på svarene at folk faktisk bruger informationen og bevæger sig hen for

Vrøvl. Det er netop omkring disse releases at der er ekstra meget brug
for gruppen, så selvfølgelig genereres der en del trafik.

Der er en del der er motiverede for at få de nye distroer op at køre
temmelig hurtigt, enten fordi de vil være først med det nye, eller
fordi de (som undertegnede) supporterer software og har brug for at
være på forkant -- inden førnævnte gruppe finder alle problemerne.

Så det er en nyhed der er værd at bringe. Det vil sige ... de fleste
ved selvfølgelig godt at der er en planlagt releasedato, men
oplysninger om lokale mirrors (og specielt om de har en acceptabel
hastighed) er ganske værdifulde.

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 14-06-05 12:18

> Vrøvl. Det er netop omkring disse releases at der er ekstra meget brug
> for gruppen, så selvfølgelig genereres der en del trafik.

Bare lige for at få det afklaret: Jeg tolkede Andys indlæg derhen, at
han var imod annoncering af releases her i gruppen. Jeg skrev også at
min mening er at det ikke kan genere nogen, men glæder en del, hvorfor
jeg ikke syntes denne type indlæge skal "forbydes".

> [...]
> fordi de (som undertegnede) supporterer software og har brug for at
> være på forkant -- inden førnævnte gruppe finder alle problemerne.

Det kan jeg sagtens forstå, og det har jeg absoulut intet problem med,
så længe gruppen ikke oversvømmes i indlæg om at nu er dette eller hint
frigivet. Men det er jo overhovedet heller ikke tilfældet, så alt i alt
er vi vist enige.

Mvh. Kasper

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 14-06-05 03:21

Den Mon, 13 Jun 2005 18:37:16 +0200. skrev Peter Dalgaard:

> Øh, hvor? ftp://klid.dk/fedora/linux/core/4/x86_64/iso ser ret tomt ud
> set herfra. Ditto med http.

Isoerne for x86_64 er på plads nu.

Hilsen
keld

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-06-05 11:50

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Isoerne for x86_64 er på plads nu.

Tak. Jeg fik dem nu fisket ned fra Estland i løbet af natten.

Er der forresten nogen der ved om man behøver brænde alle 5 eller om
man kan nøjes med den første og så henvise til /home/iso under
installationen? Eller pxeboote?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 12:27

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der forresten nogen der ved om man behøver brænde alle 5 eller om
> man kan nøjes med den første og så henvise til /home/iso under

Svjks kan det hele da være på en enkelt dvd±r[w]?
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-06-05 12:59

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) writes:

> Svjks kan det hele da være på en enkelt dvd±r[w]?

Jow, men sådan en har jeg ikke lige på lager (og jeg gider i øvrigt
ikke sætte den stakkels maskine til at downloade 2.8G for anden gang).

Jeg tror jeg prøver med PXE først. Ingen grund til at spilde mere
plastik end højst nødvendigt. Hmmm. Nu ligger ISO-erne selvf.
på en ReiserFS partition (SUSE). Det skal nok blive sjov....

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 14-06-05 13:26

Peter Dalgaard wrote:

> Jow, men sådan en har jeg ikke lige på lager (og jeg gider i øvrigt
> ikke sætte den stakkels maskine til at downloade 2.8G for anden gang).

Man kan heller ikke lige "bare" lægge cd'erne på en dvd.

Det kræver at man pakker alle cd'erne ud og laver nye
indexfiler til installationen. Det kræver en kørende
FC4 maskine at lave disse (med passende scripts i
/usr/lib/anaconda-runtime).

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 14:18

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

> [...]
> indexfiler til installationen. Det kræver en kørende
> FC4 maskine at lave disse (med passende scripts i

Jeg har nu lige downloaded en imagefil på 2,56 G, som jeg nu er ved at
brænde på en DVD-RW - på min Mac. Så installerer jeg den bagefter på
Windows-desktoppen, efter at jeg har slået strømmen fra master-disken
fra. Så jeg ikke risikerer at ødelægge dens boot-sektor.

Den installeres altså på slaven på 40 G {well, 40000000000/2^30 // N ->
37.2529 ifølge min Mathematica}. Så får man se om den kan klare det, når
der ikke er nogen master til stede - eller om jeg skal til at rode med
jumpers igen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 15-06-05 23:05

Den Tue, 14 Jun 2005 12:49:35 +0200. skrev Peter Dalgaard:

> Er der forresten nogen der ved om man behøver brænde alle 5 eller om
> man kan nøjes med den første og så henvise til /home/iso under
> installationen? Eller pxeboote?

Du kan downloade os-træet og så installere fra harddisk via en eller
flere disketter. (Har dog ikke prøvet det med FC4)

Hilsen
keld

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-06-05 08:31

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Du kan downloade os-træet og så installere fra harddisk via en eller
> flere disketter. (Har dog ikke prøvet det med FC4)

Det virker med pxeboot, men en diskette er for lille til at boote fra
-- CD eller USB-stick, hvis ellers BIOSen er med på det.

En enkelt gotcha: ISOerne skal ligge på en VFAT partition eller
ext2/3, reiserfs duer ikke. Og endnu en: den partition man bruger til
ISOerne kan ikke ændres under installation, heller ikke hvad angår
mount point. Og en tredje: reiserfs er "ikke understøttet" af FC, med
god grund fandt jeg ud af da min første compile fik filsystemet til at
gå i komplet deadlock.

(Problemet var at det var en tidligere SuSE installation og at jeg
prøvede at genbruge /home.)

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 06:02

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> wrote:

> Fedora Core 4 er nu frigivet. Den findes bla på klid.dk:
> http://klid.dk/homeftp/fedora/linux/core/4

Ødelægger den stadig boot-sektoren, så man ikke længere kan boote ind i
Windows, selv hvis Windows er placeret på anden harddisk?

> curl http://klid.dk/homeftp/iso/fc4/FC4-i386-DVD.iso >FC4-i386-DVD.iso

Jamen, foreløbig kan jeg da sætte maskinen til at downloade DVD-imaget.
Det er jo altid en fordel med en flat rate adsl-forbindelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-05 09:39

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> crashed Echelon writing

> Fedora Core 4 er nu frigivet. Den findes bla på klid.dk:

Nogen som ved om Core 4 understøtter Epia CPU (igen)?

--
Bjarke Andersen