mdir til maildir
Fra : Jan Birk

Dato : 13-06-05 16:04

Jeg har hygget mig med spamassassin og lavet noget jeg ikke lige regnede
med!

Jeg bruger postfix MTA og courier IMAP! Jeg har konfigureret noget
forkert i forbindelse med spamassassin, således at procmail har leveret
post i traditionel mbox (/var/mail/BRUGERNAVN) istedet for at lægge det
i $HOME/Maildir!

Nu har jeg stoppet procmail (fjernet den fra main.cf) delen og posten
kommer fint tilbage til brugerne!

Hvordan får jeg /var/mail/BRUGERNAVN flyttet til $HOME/Maildir?

Nogen gode ide'er! Jeg har fundet nogle links som kan konvertere men
desværre ikke 'fletter' med det eksisterende!!

Ide'er er meget velkomne!

/Jan

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-06-05 16:09

http://www.google.dk/search?sourceid=mozclient&ie=utf-8&oe=utf-8&q=mbox2maildir

--
Allan Joergensen

"I hate it when I get my Schwartz twisted!"

Fra : Jan Birk

Dato : 13-06-05 16:55

> http://www.google.dk/search?sourceid=mozclient&ie=utf-8&oe=utf-8&q=mbox2maildir

Tak, men det er vist de links jeg har kigget på! Jeg synes ikke at kunne
finde noget som 'fletter' men alene noget som 'starter fra en frisk'!

Hvis du er istand til at optimere søgningen - hvilket jeg ikke er -
læser jeg gladeligt videre

Men mange tak!

/Jan

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-06-05 18:04

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

> Tak, men det er vist de links jeg har kigget på! Jeg synes ikke at kunne
> finde noget som 'fletter' men alene noget som 'starter fra en frisk'!

Det er lang tid siden jeg sidst har haft behovet, men jeg er næsten 100%
sikker på at ingen af de programmer, en søgning på Google giver,
"starter forfra" (det ville kræve at de slettede indholdt af Maildir).

Allan Joergensen

"And I'll try not to sing out of key..." - Beatles

Fra : Rune Maagensen

Dato : 14-06-05 10:36

Jan Birk wrote:

> [...]
> finde noget som 'fletter' men alene noget som 'starter fra en frisk'!
>
> Hvis du er istand til at optimere søgningen - hvilket jeg ikke er -

Du kan selv flette. Maildir er jo en hulens masse filer, så bare de ikke
hedder det samme kan de godt ligge i samme biblotek. Jeg ville oprette
en kopi af af dit eksisterende Maildir og bare flytte det nygenerede
filer over hvor de skal være, og se om det ikke virker. Husk permissions.

Rune