Upload og filnavn
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 13-06-05 09:33

Jeg har følgende form til upload af billeder, der fungere fint.
<FORM action="billedbeskrivelse.asp" method="post"
encType="multipart/form-data" name="form2" id="form2">
<input name="File1" type="File" value="" size="60">
<INPUT type="Submit" value="Upload mit screenshot">
</FORM>

Den value/filnavn der vælges i form2, vil jeg gerne have
videreført til følgende form på billedbeskrivelse.asp:

<form method="post" action="<%=MM_editAction%>" name="form2">
Dit billede hed<input type="text" name="shotname" value="her vil
jeg gerne have filnavnet ind!" size="32">
En kort kommentar til dit billede:<textarea name="billedealt"
cols="50" rows="4"></textarea>
billede">
</form>

Hvordan får jeg lige det? Må gerne skæres ud i pap.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-05 10:08

Michael Tillgaard skrev:

> Jeg har følgende form til upload af billeder, der fungere fint.
> <FORM action="billedbeskrivelse.asp" method="post"

Hvordan håndterer du filuploadet i billedbeskrivelse.asp? (hvilken
komponent?)

Med en komponent vil man normalt have adgang til filnavnet via en
egenskab - tjek evt. dokumentation eller eksempler til den komponent du
bruger.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 13-06-05 15:45

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Klip
> [...]
>
> Med en komponent vil man normalt have adgang til filnavnet via en
> egenskab - tjek evt. dokumentation eller eksempler til den komponent du

Er det dette du mener?
<%

Dim Upload
Dim FileName1
Dim Folder

Set Upload = New clsUpload

' Grab the file names
FileName1 = Upload.Fields("File1").FileName
' Get path to save file to
Folder = Server.MapPath("billeder") & "\"
' Save the binary data to the file system
Upload("File1").SaveAs Folder & FileName1
' Release upload object from memory
Set Upload = Nothing

%>

Jeg har desværre ingen dokumentation.

M.v.h.

Michael

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 13-06-05 15:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Klip
> Hvordan håndterer du filuploadet i billedbeskrivelse.asp? (hvilken
> komponent?)
Klip
Tak Jens du bragte mig på rette vej :)
Det var selvfølgelig value="<%=(FileName1) %>"

M.v.h.

Michael