MS Windows
briani 27239
Harddrive limit?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-05 18:10

Hej, hvor kan jeg finde info om hvor stor HD, forskellige Windows kan
håndtere?

Jeg er specielt nysgerrig mht. win XP Pro 5.1.2600 samt win 98-1 og win
98-2

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 12-06-05 23:29

Petersen_Michael wrote:
> Hej, hvor kan jeg finde info om hvor stor HD, forskellige Windows kan
> håndtere?
>
> Jeg er specielt nysgerrig mht. win XP Pro 5.1.2600 samt win 98-1 og win
> 98-2

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med Windows 98 og store diske, men
her står der lidt om det: http://www.48bitlba.com/win98.htm

Hvis du aktivere LBA 48 i Windows XP (
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B303013 )
kan den klare optil (hvis jeg husker korrekt) 140 PetaByte

--
From:
Troels Vognbjerg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-06-05 15:23

In news:42acb72e$0$58810$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Troels Vognbjerg <troels@NOSPAM.k64.dk> wrote:

> [...]
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B303013 )
> kan den klare optil (hvis jeg husker korrekt) 140 PetaByte

Ok, men det betyder som jeg læser det at med mindre man piller er limit
ved 126 / 137 GB afhængigt af hvordan vi tæller GB..

Fra : LarsS

Dato : 13-06-05 22:49

Petersen_Michael skrev:

> Ok, men det betyder som jeg læser det at med mindre man piller er limit
> ved 126 / 137 GB afhængigt af hvordan vi tæller GB..

hmm, det kommer an på hvordan du definerer "piller".
Hvis man har Intel Chipset OG det understøttes af IAA er
der ikke meget pilleri i at installere dette (2Mb util).
(Bruger selv IAA, 300 Gb HDs (logiske drev) & win98).
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/

/LarS