Drengecykel
Fra : Iben Holst

Dato : 12-06-05 11:48

Hej...

Min søn er begyndt at cykle på en større cykel, som vi har haft stående
ventende på at han skulle få størrelsen til den. Han er rigtig glad for den,
ikke mindst fordi den giver ham mere udfordring i at holde balancen, i
forhold til den anden som han er ved at vokse fra.
Den "nye" er hvad jeg vil kalde en unisex-cykel - faconen er både til drenge
og piger.

Men som min søn siger "Mor, selvom den er lilla kan en dreng jo godt cykle
på den - men den må gerne se sej ud og som en rigtig drengecykel".
Og så har jeg selvfølgelig spurgt ham hvad han synes vi skal gøre ved den -
sætte på den -for at han synes det er en rigtig sej drengecykel, men han har
faktisk ingen ideer selv. Og jeg ved det da slet ikke - så nu håber jeg at
der kunne være nogen herinde som kunne give os et par tips til, hvad vi kan
sætte på denne cykel, så den bliver drenget og måske især sej?!?!

Iben

Fra : Holst

Dato : 12-06-05 11:59

Iben Holst wrote:

> [...]
> der kunne være nogen herinde som kunne give os et par tips til, hvad vi kan
> sætte på denne cykel, så den bliver drenget og måske især sej?!?!

Cykelcomputer er nok det sejeste.

Der er jo ikke så mange seje ting som sådan til en cykel. Det er nok
mest spørgsmålet at finde den seje ringeklokken (dvs. den mest seje
blandt de useje). Ligeledes findes cykellygter jo også i forskellige
typer, og nogen af dem er helt sikkert mere seje end andre.

Du kan også få sådan et side/bakspejl, men så kommer han nok mere til at
føle sig som pensionist. Et båthorn kan sikkert være meget sjovt, men
det er vist ikke lovligt i trafikken og derfor bør det ikke sættes på.

Men jeg tror, det er svært at gøre en cykel sej, hvis den ikke er født
sejl fra "fødslen".

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-06-05 13:18

Holst wrote:

> Det er nok mest spørgsmålet at finde den seje ringeklokken (dvs. den
> mest seje blandt de useje).

Jeg har en sej ringeklokke. Min far havde den med hjem fra Kina, men
jeg har ladet mig fortælle at den også kan købes herhjemme.

Den minder om de gode gammeldags ringeklokker, hvor man skubber på en
pind med tommelfingeren, hvilket får noget til at dreje rundt inde i en
metalklokke.

Der er dog to metalklokker, de står på højkant og den er dobbelt så
stor som de almindelige. Den giver den velkendte ringelyd, bare meget
højere.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Ivar

Dato : 16-06-05 22:47

Holst skrev:

> Cykelcomputer er nok det sejeste.

Jeg mindes fra min egen barndom, en dreng der fik speedometer på
sin cykel. Han havde så travlt med at se hvor hurtigt han kørte, at
han overså en holdende bil.
Man skal nok passe på med at give børn noget, der afleder deres
opmærksomhed når de cykler.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 12:28

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse news:42ac1182$0$297

> [...]
kan
> sætte på denne cykel, så den bliver drenget og måske især sej?!?!

Som allerede skrevet: En cykelcomputer.
Derudover en drikkedunk. Kan ikke lige umiddelbart komme på flere ting....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Holst

Dato : 12-06-05 12:44

Buffy wrote:

> Som allerede skrevet: En cykelcomputer.
> Derudover en drikkedunk. Kan ikke lige umiddelbart komme på flere ting....

Ja, men så kan man jo gå bort fra cyklen og finde en rigtig sej
cykelhjelm og nogle seje cykelhandsker.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 12:49

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men så kan man jo gå bort fra cyklen og finde en rigtig sej
> cykelhjelm og nogle seje cykelhandsker.

Jeps, og evt. også et sejt cykelrytter outfit.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Holst

Dato : 12-06-05 13:08

Buffy wrote:

> Jeps, og evt. også et sejt cykelrytter outfit.

Det er så lige igen spørgsmålet, hvor sejt det vil se ud på en unisexcykel.

Fra : Cat

Dato : 12-06-05 12:29

Iben Holst skrev:
> [...]
> der kunne være nogen herinde som kunne give os et par tips til, hvad vi kan
> sætte på denne cykel, så den bliver drenget og måske især sej?!?!

hvad med perler der larmer på egerne (efterfølgeren for en klemme og et
papstykke)

Tine

Fra : Holst

Dato : 12-06-05 12:46

Cat wrote:

> hvad med perler der larmer på egerne (efterfølgeren for en klemme og et
> papstykke)

Ked af at sige det, men efter min mening er perlerne en pigeting og er
IKKE sejt på en drengecykel. Ja, altså medmindre han allerede har løse
håndled.

Papstykket og klemmen er så meget federe end nogle tøsede perler.

Fra : Cat

Dato : 12-06-05 13:05

Holst skrev:

> [...]
> håndled.
>
> Papstykket og klemmen er så meget federe end nogle tøsede perler.

Du har sikkert ret - det var mest lyden, jeg tænkte på.

Tine

Fra : Nette

Dato : 13-06-05 09:24

"Holst" skrev

> Ja, altså medmindre han allerede har løse
> håndled.

Hvor er du dog fordomsfuld.

> Papstykket og klemmen er så meget federe

Det var min første tanke. Han skal da bare have noget pap og nogle klemmer
og efter en lille vejledning, så klarer han selv resten.

Dertil kan en kort bagskærm, tykke dæk, en drikkedunk og nogle ikke-feminine
håndtag være ideer. Men de er vidst alle nævnt allerede.

Som Inger er inde på, så tag cyklen med til cykelhandleren og forhør jer.
Måske har han også nogle seje mærker at sætte på cyklen.

Nette

Fra : Holst

Dato : 13-06-05 09:45

Nette wrote:

> Dertil kan en kort bagskærm

Jeg ville også have en kort bagskærm på din første racercykel, som jeg
godt nok først købte, da jeg var 18 eller 19 år. Sådan en, der sidder og
stritter lidt opad i stedet for at følge dækket. Smart så det jo ud.

Rimelig usmart var det derimod, når man kørte i vådt føre. Der er
sikkert ingen tvivl om, at skærmen sørgede for, at noget at vandet ikke
nåede mig, men en meget, meget stor del endte op ad ryggen og nakken ad
mig. Usmart.

Fra : Nette

Dato : 14-06-05 09:51

"Holst" skrev

> [...]
> sikkert ingen tvivl om, at skærmen sørgede for, at noget at vandet ikke
> nåede mig, men en meget, meget stor del endte op ad ryggen og nakken ad

Sådan var det også med min den første. - Men den var altså også meget kort!

Nr. 2. gik det fint med,- men den var også noget længere. Dog slet ikke lige
så lang som en almindelig skærm.

Nette

Fra : Holst

Dato : 14-06-05 10:06

Nette wrote:

> Sådan var det også med min den første. - Men den var altså også meget kort!
>
> Nr. 2. gik det fint med,- men den var også noget længere. Dog slet ikke lige
> så lang som en almindelig skærm.

En anden ulempe ved den korte skærm er også, at man så typisk ikke har
nogen bagagebærer. En bagagebærer er rimelig usej, det ved jeg godt, men
min cykel har altid været en brugscykel - også min racer -, så da jeg
købte ny racer, så kom der lang skærm og bagagebærer på, hvilket var
noget, som jeg havde savnet på den gamle racer.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-06-05 13:21

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men som min søn siger "Mor, selvom den er lilla kan en dreng jo godt cykle
> på den - men den må gerne se sej ud og som en rigtig drengecykel".

Seje håndtag - men tag dreng og cykel med til nærmeste cykelhandler og se på
mulighederne.

Hilsen Inger

Fra : Ivar

Dato : 12-06-05 16:20

Iben Holst skrev:

> Men som min søn siger "Mor, selvom den er lilla kan en dreng jo godt cykle
> på den - men den må gerne se sej ud og som en rigtig drengecykel".

Du skriver ikke hvor gammel din søn er. Min søn fik på sin 7-års-fødselsdag
en ny cykel. Det som jeg synes ser mest sejt ud er styret. Det er nærmest
som et stykke lige vandrør med nogle påskruede rørstumper på ca. 10 cm
i hver ende. Styret er i blank aluminium.

Du kan se noget ligende her:
http://www.kildemoes.dk/pages/bicycle.asp?brandid=25081

Tryk på de små felter under cyklen. Hvis du bladre mellem cykelmodellerne,
kan du for øvrigt se, at Kildemoes åbenbart mener, at den eneste forskel mellem
en drengecykel og en pigecykel er farven og tværstangens placering.

Ivar Magnusson

Fra : Lisbeth

Dato : 12-06-05 19:55

> så nu håber jeg at der kunne være nogen herinde som kunne give os et par
> tips til, hvad vi kan sætte på denne cykel, så den bliver drenget og måske
> især sej?!?!

Nogle sejge dæk med råt udseende a la mountainbike.

Mvh. lisbeth

Fra : Jane

Dato : 15-06-05 08:36

Iben Holst skrev i <news:42ac1182$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> kunne give os et par tips til, hvad vi kan sætte på denne cykel, så
> den bliver drenget og måske især sej?!?!

Jeg mindes at have set denne dims på en dansk side men kan ikke
lige falde over den men det er altså en som laver tekst på
hjulet:

http://www.i4u.com/article3115.html

Jane/Ma~
--
http://spaces.msn.com/members/kkgnsdlkng/

Fra : Jane

Dato : 15-06-05 08:45

http://www2.gadgets.dk/cykellys.htm

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-06-05 21:36

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> http://www2.gadgets.dk/cykellys.htm

Nuuuj!

Venlig hilsen Dikte (som egentlig godt ku tænke sig sådan en lysdims på
den
fornuftige 3-gears damecykel)

Fra : Ivar

Dato : 16-06-05 22:41

Benedikte Brisson skrev:

> Nuuuj!
>
> Venlig hilsen Dikte (som egentlig godt ku tænke sig sådan en lysdims på
> den fornuftige 3-gears damecykel)

Jo, det er sej. Desværre kan jeg ikke finde den på www.gadget.dk
(Det er måske heller ikke det bedste til en dreng, der skal være inde længe
før gadelygterne tændes.)

Ivar Magnusson

Fra : Iben Holst

Dato : 17-06-05 16:46

Mange tak for alle jeres svar!!

- nu vil jeg sammen med sønnike prøve at finde ud af hvad han kunne tænke
sig af de nævnte ting, og så må vi se om han bliver tilfreds med resultatet.
Jeg skal jo også være sikker på at den den "pilles fra hinanden igen" og
komme til at ligne en pigecykel når søsteren vokser til den.

Iben