chkdsk
Fra : Steen Bondo

Dato : 02-06-01 07:09

Hi all

Vil OS/2s <chkdsk> pille ved win98 lange filnavne, eller andre ting, på
hhv fat32 eller fat16 drev..?? (ja, min OS/2 er fat32 'aware')

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-06-01 11:24

On Sat, 02 Jun 2001 08:09:05 +0200, Steen Bondo wrote:

>Hi all
>
>Vil OS/2s <chkdsk> pille ved win98 lange filnavne, eller andre ting, på
>hhv fat32 eller fat16 drev..?? (ja, min OS/2 er fat32 'aware')

OS/2'ens checkdisk kan slet ikke håndtere FAT32 (læs kan slet
ikke læse)...så det er slet ikke et problem.
Skal du checkdiske en FAT32 volume/partition, skal det foregå
fra MS-Windows...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
veni, vedi, vici (I came, I saw, I conquered)

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 03-06-01 22:46

On Sat, 2 Jun 2001 08:24:19, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk>
wrote:

>OS/2'ens checkdisk kan slet ikke håndtere FAT32 (læs kan slet
>ikke læse)...så det er slet ikke et problem.

Det er ikke helt rigtigt. Hvis man installerer FAT32-driveren, følger
der et DLL med til CHKDSK, der gør, at den kan rette de mere simple fejl
på FAT32. Men selvom den ikke gør skade, er ScanDisk dog at foretrække,
da den er noget mere grundig.

Og for at fuldende (?) svaret til Steen, så har jeg heller ikke oplevet
problemer med CHKDSK på FAT16 og lange filnavne. Værre er det dog at
flytte rundt mm. på filer og biblioteker med lange filnavne, da OS/2's
indbyggede FAT16-rutiner kun er bevidst om de korte navne. Af samme
årsag bruger jeg kun FAT32 under Windows, således jeg problemfrit kan
overføre filer med lange filnavne mellem de to systemer.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Steen Bondo

Dato : 10-06-01 10:27

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote in a message to All:

ts> simple fejl p? FAT32. Men selvom den ikke g°r skade,

OK

ts> korte navne. Af samme ?rsag bruger jeg kun FAT32 under Windows,
ts> s?ledes jeg problemfrit kan overf°re filer med lange filnavne
ts> mellem
ts> de to systemer.

Jeg r¢g kun på fat32 vognen fordi det ene af mine bankprogrammer kræver
at der ligger en <lang.filnavnting> på mit c (win)drev.

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/