hjælp en nybegynder
Fra : jens

Dato : 11-06-05 22:47

efter jeg har haft mange problemer med en maskine der kører windows 2000,
har jeg prøvet knoppix, og sjovt nok så kører det hele som en drøm med
knoppix.

nu er det så jeg overvejer at indstalere et styreprogram i samme stil, der
er vist noget der heder mandrake eller sådan noget, men så er det jeg kommer
til at tænke på hvordan jeg fjerner windows, ved godt at de kan være der
begge to, men når der nu er så meget vrøvl med windows, kan den jo ligeså
godt ryge ud.

Jens

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-06-05 23:00

Fra : jens

Dato : 11-06-05 23:12

"Jacob Larsen" <jlar01@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Du siger at Knoppix kører som en drøm? Hvad mangler du siden du ikke
> installerer det? Eller er det bare nysgerrig eksperimenteren? (Altid et
> godt argument )

den knoppix jeg kører med nu er en live cd, jeg fik med et blad, tror såmen
den er god nok, men jeg har ikke lige bestemt mig endnu.

> Under installationen får du sikkert muligheden for at partitionere din
> harddisk. Her kan du sandsynligvis vælge at slette den partition Windows
> ligger på. Men du skal huske, at hvis du har noget liggende på din
> harddisk, som du vil gemme (breve, billeder, musik, osv.), så skal du
> have en backup af dette, da alt hvad du har liggende på den partition
> ryger. Når du så er kommet af med Windows, så kan du oprette partitioner
> til Linux. Der vil nok være forklaringer til hvordan du skal gøre dette
> i installationsprogrammet. Ellers kan du bare spørge løs

der ligger ikke noget på på harddisnken, da jeg har formateret ca. hver 14.
dag, for at holde den sådan nogenlunde kørende.

men bortset fra det, så lyder det jo til at være simpelt nok, jeg siger
mange tak for hurtig hjælp, og ja jeg skal nok komme igen, når jeg for et
nyt problem, for det gør jeg helt sikkert.

Jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-06-05 23:36

Jens skrev:

> den knoppix jeg kører med nu er en live cd, jeg fik med et blad,
> tror såmen den er god nok, men jeg har ikke lige bestemt mig endnu.

Eller prøv Ubuntu: <http://ubuntulinux.org/>

Bemærk linket "Shipit - Free CDs" ude til højre.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-06-05 06:52

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Eller prøv Ubuntu: <http://ubuntulinux.org/>
>
> Bemærk linket "Shipit - Free CDs" ude til højre.

Det tror jeg ikke han vil vente på.

Jeg har kørt Ubuntu siden efteråret, og det fungerer ok til mig.
Brugerfladen er mere afdæmpet og man har ikke den fornemmelse af at
"det drejer sig om at skovle flest mulige ikoner ind som muligt".

Pakkesystemet (apt-get) er virkelig guld.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 12-06-05 12:07

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> "det drejer sig om at skovle flest mulige ikoner ind som muligt".
>
> Pakkesystemet (apt-get) er virkelig guld.

Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er endnu?

Bestilte mine for 2 måneder siden og har stadig ikke hørt eller set
noget fra det

Fra : jens

Dato : 12-06-05 12:25

"Jesper Staun Hansen" <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er endnu?
>
> Bestilte mine for 2 måneder siden og har stadig ikke hørt eller set
> noget fra det

nu er jeg begyndt at downloade den, så må vi jo se om det så er noget jeg
kan finde ud af.

Jens

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-06-05 12:57

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er
> endnu?

Jeg modtog i efteråret. De kom først 6-8 uger efter at de frigav
releasen. Det skal jo trykkes og pakkes og alting.

> Bestilte mine for 2 måneder siden og har stadig ikke hørt eller set
> noget fra det

Alting kommer til den der venter. Hent du en Toms Root Disk så længe,
så kan du lege med den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 12-06-05 13:43

On Sun, 12 Jun 2005 13:06:32 +0200, Jesper Staun Hansen wrote:

> Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er endnu?

Alslug har lige modtaget en hel kasse med 4.10 skiver, så vi stiller en
stak til fre afbenyttelse på Sønderborg Bibliotek, hvis der er nogen som
skulle være intereserede.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-06-05 16:27

Jesper Staun Hansen wrote:
> Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er endnu?

Jeg fik en stak engang i foråret, efter cirka 4 ugers venten.

> Bestilte mine for 2 måneder siden og har stadig ikke hørt eller set
> noget fra det

Jeg ku' forestille mig der er lidt mere tryk på lige efter en ny
release. Mon ikke de kommer denne gang også?

/Andreas

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-06-05 12:08

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Jeg fik en stak engang i foråret, efter cirka 4 ugers venten.

> Jeg ku' forestille mig der er lidt mere tryk på lige efter en ny
> release. Mon ikke de kommer denne gang også?
>
> /Andreas

De kom lige ind af døren i dag.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-06-05 12:57

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> Tror du overhovedet, at der er nogen som har modtaget deres cd'er endnu?

Jeg har set Ubuntu-CD'er i Danmark, så nogen må have fået dem. Jeg
tror SSLUG fik en skovlfuld i forbindelse med LinuxForum.

Jeg bruger dog ikke selv Ubuntu, så jeg har ikke selv erfaring med at
bestille deres CD'er.

--
Jacob - www.bunk.cc
Avoid reality at all costs.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-06-05 13:04

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Jeg har set Ubuntu-CD'er i Danmark, så nogen må have fået dem.

Jeg fik en håndfuld cd'er tilsendt, og det samme gjorde en ven i
Indonesien. Man skal vist bare være lidt tålmodig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark