Træ-'fliser'
Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 10-06-05 21:04

Jeg har tænkt på at lave et hygge-hjørne i haven, hvor jeg ville bruge nogen
træ-skiver som 'gulv'.
Jeg har set det i eet eller andet af de her 'skrot-slot' programmer eller
sådan noget.
Jeg regner med at skære nogen 5-6 cm tykke skiver med motorsaven.

Men, men .... hvis nu jeg skal liste over til naboen for at fælde et træ til
opgaven, hvilken slags skulle jeg så vælge.
Hvis jeg ikke taget meget fejl brugte de her i TV nogle fyrre-træer, men jeg
ville regne med at der ville stige en masse harpiks op.

Næste spørgsmål... Jeg kunne forestille mig at sådanne træ-skiver ville
rådne op den første sæson, hvis ikke de blev behandlet mod vand-optræk.
Hvad med at smøre bunden i noget tjære-lignende stads, eller ville det bare
forværre situationen ?

Er der nogen gode ideer?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : TG4600

Dato : 12-06-05 21:19

"Henrik Nørgaard" <noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> rådne op den første sæson, hvis ikke de blev behandlet mod vand-optræk.
> Hvad med at smøre bunden i noget tjære-lignende stads, eller ville det

Hvis "naboen" har et stort udvalg i træ-sorter, skulle du måske overveje
nogle mere holdbare. Det kunne f.eks. være lærk eller eg. Begge holder i
mange år, selv når de er i direkte kontakt med jord...

/TG