Eksekver program på server via asp-side...
Fra : Michael

Dato : 09-06-05 09:59

Hej!
Jeg sidder og fifler lidt med en idé om at lave en asp-side, hvorfra brugere
kan starte deres maskiner via WOL (wake-on-lan), men det kræver at der via
websiden, kan eksekveres et program (wake.exe) som ligger på serveren.

Er det meget langhåret at kode sådan noget eller? Nogen, der har eksempler
på tilsvarende?

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Søren Knudby

Dato : 09-06-05 12:17

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ligger på serveren.
>
> Er det meget langhåret at kode sådan noget eller? Nogen, der har eksempler

Du kan f.eks. bruge AspExec fra
http://www.serverobjects.com/products.htm#free .

- Søren.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-05 10:48

Michael wrote:
> [...]
> websiden, kan eksekveres et program (wake.exe) som ligger på serveren.
>
> Er det meget langhåret at kode sådan noget eller? Nogen, der har eksempler

Det er ganske nemt, det eneste du skal passe på med, er hvilke brugere der har
rettigheder til at udfære hvilke handlinger på serveren. Husk at ASOP udføres
oftest som IUSR_<LOCAL_MACHINE>.

dim usrShell
dim resultat

set usrShell=Server.CreateObject("WSCRIPT.SHELL")
resultat = usrShell.run("cmd.exe wake.exe -parameter1 -parameter2... ")

Mere info om WSCRIPT.SHELL:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/wsobjwshshell.asp

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Michael

Dato : 29-06-05 09:32

Takker for begge svar - har forsøgt mig lidt med aspexec, men har ikke fået
det til at spille ordentligt.

Jeg knokler videre - ville bare ikke bruge tid på det, hvis det var dødfødt
:)

/Michael