er de nogen af jer voksne der har glæde fa~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-06-05 21:02

tanken slog mig den andne dag de er jo små seksuelle indivinder - der
piller hele tiden ; så hvad var mere nærligende og høre i et ekspert
forum om hvordan de tackler det ???
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-05 22:08

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> tanken slog mig den andne dag de er jo små seksuelle indivinder - der
> piller hele tiden ; så hvad var mere nærligende og høre i et ekspert
> forum om hvordan de tackler det ???

Skulle du ikke holde lidt igen med alt det coke?

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 01:21

Attention politi! Her er endnu en klam, pædofil satan, hvis IP-adresse I
omgående bør opklare, så han kan blive sat bag tremmer.

Hermed nogle nøgleord, som måske øger chancen for, at dette indlæg bliver
fundet og sporet: børnesex, kiddyporn, young naked, sex, fucked, child,
dansk børneporno.

Fra : vvv

Dato : 09-06-05 18:34

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hermed nogle nøgleord, som måske øger chancen for, at dette indlæg bliver
> fundet og sporet: børnesex, kiddyporn, young naked, sex, fucked, child,

Og hvad skulle de så lige gøre ved det, hvis det blev sporet?
Spørgsmålet er vel, hvor bizart det end virker, ikke forbudt. Vi er da
heldigvis ikke kommet dertil hvor folk kommer i fængsel for at stille
spørgsmål andre ikke kan lide.
I øvrigt ville Bo nok vide, hvis han selv havde børn - det har han næppe
sådan som han spørger - at det ikke er specielt ophidsende for nogen når
børn kommer i "jeg skal have den i hånden hele tiden" alderen, og i øvrigt
ligner det ikke hvad jeg fårstår ved onani, det er mere bare sådan at have
den i hånden for adspredelsens skyld ved TV kigning og sikre sig den er der,
i hvert fald for drenge, piger har jeg ingen af så deres vaner kender jeg
ikke så meget til.

vv

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-06-05 20:18

On Thu, 9 Jun 2005 02:20:57 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

fremragende citat teknink ;)

>Attention politi! Her er endnu en klam, pædofil satan,

du føler dig nok ramt , du går well ikke og piller ved de små ?

> hvis IP-adresse I
>omgående bør opklare,

du for en femmer hvis du kan finde den

> så han kan blive sat bag tremmer.

dte er dig der sider med de usømelige tanker

>Hermed nogle nøgleord, som måske øger chancen for, at dette indlæg bliver
>fundet og sporet: børnesex, kiddyporn, young naked, sex, fucked, child,
>dansk børneporno.

prøv news udbyderen i stedet

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-05 21:15

> du for en femmer hvis du kan finde den

Giganews? Hvorfor nu det? Har du noget at skjule?

Skal vi gætte på, amerikanerne går i koma ved bare antydningen af pædofili?
Jeg vil tro, en hurtig oversættelse af dit oprindelige indlæg til engelsk,
og fremsendelse til rette vedkommende (abuse@giganews.com) hurtigt vil
medføre, du skal finde en anden news-udbyder. Jeg vil endda tro, de er
villige til at rette henvendelse til din ISP, så du også skal finde en anden
internet-udbyder. Men hvorfor fortæller jeg dig det? Du, af alle, ved jo alt
om, hvordan man klager over andre - ikke?

Orv, jeg var lige ved at glemme:

Querying whois.opensrs.net:43 for giganews.com...

Registrant:
GigaNews, Inc.

2700 Via Fortuna

Suite 500

Austin, TX 78746

US

Domain name: GIGANEWS.COM

Administrative Contact:

Admin, DNS mailto:DNSAdmin@giganews.com

2700 Via Fortuna

Suite 500

Austin, TX 78746

US

+1.5122255178 Fax: +1.5122255179

Technical Contact:

Tech, DNS mailto:DNSTech@giganews.com

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-06-05 22:56

On Thu, 9 Jun 2005 22:15:07 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> en hurtig oversættelse af dit oprindelige indlæg til engelsk,

der er ikke noget odiøst i mit oprindelige indlæg - det er til
overflod topick !

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 11:30

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse > der er ikke
noget odiøst i mit oprindelige indlæg - det er til
> overflod topick !

Dit indlæg viser klart, at du er pædofil (og i tilgift snotdum). Hermed har
du med stor sandsynlighed ulovlig børneporno liggende på din computer. Den
slags er en sag for politiet, som hermed er ledt på sporet.

Gå hellere i gang med at slette. Og opsøg professionel hjælp, før det er for
sent.

Fra : Anita

Dato : 10-06-05 14:11

S Hansen wrote:
> [...]
> sporet.
> Gå hellere i gang med at slette. Og opsøg professionel hjælp, før det

Så fordi man spørger om noget indenfor et givent emne, må man selv have
erfaring med det emne?

Ensporet holdning at have, synes jeg.

Venligst Anita, der også kan finde på at spørge om mærkelige ting.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 17:05

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> Så fordi man spørger om noget indenfor et givent emne, må man selv have
> erfaring med det emne?

Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn onanere", så er
man da pædofil.

Jeg har nul respekt for den type - ej heller for folk, der møder dem og
deres udgydelser med tolerance.

> Ensporet holdning at have, synes jeg.

Ja tænk, jeg er ret ensporet modstander af børnemishandling.

> Venligst Anita, der også kan finde på at spørge om mærkelige ting.

Forhåbentlig til en vis grænse.

Fra : Anita

Dato : 10-06-05 17:19

S Hansen wrote:
> Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn onanere",
> så er man da pædofil.

Så hvis jeg spørger om nogen har kendskab til nazisme, så er jeg nazist?
Latterlig holdning.

Og så direkte blev der jo ikke engang spurgt. Du tillod dig frit at tolke så
vidt.

> Jeg har nul respekt for den type - ej heller for folk, der møder dem
> og deres udgydelser med tolerance.

Tja... det fortælle rmere om dig, end om dem.

> Ja tænk, jeg er ret ensporet modstander af børnemishandling.

Pædofili er ikke det samme som børnemishandling.

> Forhåbentlig til en vis grænse.

Ikke nødvendigvis. Jeg er født nysgerrig.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 17:29

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Pædofili er ikke det samme som børnemishandling.

Jo, hvis man praktiserer det - herunder ser på andres mishandling.

> Ikke nødvendigvis. Jeg er født nysgerrig.

Du har ingen moral?

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-06-05 17:44

"S Hansen" <-> wrote in message

> Du har ingen moral?
Du har vist lidt for meget.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Nette

Dato : 10-06-05 17:24

"S Hansen" <-> skrev

> Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn onanere", så er
> man da pædofil.

Læg venligst mærke til, at der i Bos sætning IKKE stod et "OGSÅ" imellem
"der" og "har". Det gør en stor forskel.

Hvis jeg spørger :" Er der nogen af jer, der har glæde af at se jeres
vinduespudser cykle?" Mener du så helt dybt og inderligt, at det er fordi
jeg selv sidder dagen lang i min vindueskarm og venter på at en cyklende
vinduespudser skal indfinde sig på vejen foran mig?

Nej vel? - Man kan misforstå, hvad man vil misforstå.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 17:31

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Læg venligst mærke til, at der i Bos sætning IKKE stod et "OGSÅ" imellem
> "der" og "har". Det gør en stor forskel.

Næh. Alene spørgsmålet er afslørende. At man kan få den ide at "have glæde
af" at se børn onanere...

> [...]
> jeg selv sidder dagen lang i min vindueskarm og venter på at en cyklende
> vinduespudser skal indfinde sig på vejen foran mig?

At sammenligne pædofili med cyklende vinduespudsere er langt ude.

> Nej vel? - Man kan misforstå, hvad man vil misforstå.
Og omvendt.

Fra : Nette

Dato : 10-06-05 17:53

"S Hansen" <-> skrev

> At sammenligne pædofili med cyklende vinduespudsere er langt ude.

Nej, det er nemlig ikke spor langt ude! - Det er fordi DU ligger noget andet
i sætningen, og får det til at lyde som noget pædofilt!

Er der nogen, der har glæde af at slå sin nabo ihjel?

Lige så ulovligt,- men tror du af den grund, jeg har myrdet eller har lyst
til at myrde min nabo???

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:37

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> i sætningen, og får det til at lyde som noget pædofilt!

Og du mener ikke, det er pædofilt at have glæde af at se børn onanere?
Begynder det at dæmre?

> Er der nogen, der har glæde af at slå sin nabo ihjel?
> Lige så ulovligt,- men tror du af den grund, jeg har myrdet eller har lyst
> til at myrde min nabo???

Hvis du spurgte sådan, så ville det da være evident, at du var en farlig
psykopat.

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 18:41

S Hansen wrote:

> Hvis du spurgte sådan, så ville det da være evident, at du var en farlig
> psykopat.

Kan vi tolke det som et 'ja' ?

(så vidt jeg kan se stiller Nette et ja/nej spørgsmål)

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:52

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi tolke det som et 'ja' ?
> (så vidt jeg kan se stiller Nette et ja/nej spørgsmål)

Jeg skrev: "Hvis hun spurgte sådan". Nu trak hun det jo kun frem som et lidt
ubehjælpsomt forsøg på at opstille en parallel.

Men hvis hun - eller enhver anden (måske undtagen kendte landsbytosser) -
indledte en tråd, hvor de spurgte, om andre havde følt glæde ved at slå
deres nabo ihjel... Så ville jeg da nødig være vedkommendes nabo.

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 19:01

S Hansen wrote:

> Jeg skrev: ...

Det vil du så åbenbart hverken svare ja eller nej til...

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:06

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil du så åbenbart hverken svare ja eller nej til...

Lad mig skære det ud i karton, blot for dig: Hvis hun reelt spurgte sådan,
så JA!

Fra : Nette

Dato : 10-06-05 22:31

"S Hansen" <-> skrev

> Lad mig skære det ud i karton, blot for dig: Hvis hun reelt spurgte sådan,
> så JA!

Ok.
Jeg vender lige tilbage til det med vinduespudseren:

Har du nogen glæde af at se din vinduespudser cykle?

Tror du jeg får noget ud af at se min vinduespudser cykle?

Nette

Fra : Holst

Dato : 11-06-05 08:29

Nette wrote:

> Tror du jeg får noget ud af at se min vinduespudser cykle?

Det kommer vel an på, om han har en god røv ...

Fra : Nette

Dato : 11-06-05 10:53

"Holst" skrev

> Det kommer vel an på, om han har en god røv ...

He he!

Nette

Fra : Holst

Dato : 11-06-05 13:32

Nette wrote:

> He he!

Ja, kvinder er ikke et hak bedre end mænd.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 13:15

> Jeg vender lige tilbage til det med vinduespudseren:
>
> Har du nogen glæde af at se din vinduespudser cykle?
>
> Tror du jeg får noget ud af at se min vinduespudser cykle?

Det giver ingen mening at forholde sig til, eftersom dit spørgsmål
udelukkende er retorisk begrundet. Er det så svært at forstå?

Fra : Nette

Dato : 11-06-05 13:49

"S Hansen" <-> skrev

> Det giver ingen mening at forholde sig til, eftersom dit spørgsmål
> udelukkende er retorisk begrundet. Er det så svært at forstå?

Vel giver det da mening,- hvis du kan konkludere det ene, må du da også
konkludere det andet, når det er samme ord, der er brugt.
Hvorfor gælder det ellers, når det handler om onani og mord, men ikke når
det gælder om en cykel?

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 22:38

> Vel giver det da mening,- hvis du kan konkludere det ene, må du da også
> konkludere det andet, når det er samme ord, der er brugt.

Nej da. Konteksten er afgørende.

Lad os tage den i ekstra-tyk pap:

1. Jeg synes du er smart.

2. I virkeligheden synes jeg, du er dum. Men jeg udtaler mig ofte
sarkastisk.

3. Jeg synes du er smart.

Betyder 1 og 3 så det samme? For det er jo de samme ord, der er brugt? Hvis
du ikke forstår det nu, gider jeg ikke bruge mere tid på sagen. Spørg en
pædagog ovre i dk.undervisning.folkeskole.

Fra : Nette

Dato : 12-06-05 08:18

"S Hansen" <-> skrev
>Hvis
> du ikke forstår det nu, gider jeg ikke bruge mere tid på sagen.

Man kan misforstå tingene, hvis man vil. - Desværre ofte ud fra et alt for
lille grundlag. Når der er flere muligheder for betydningen, bør man klart
stille spørgsmålstegn ved det i stedet for at fare i kridthuset, fordi man
vælger een fortolkning frem for en anden.

Nette

Fra : Nette

Dato : 10-06-05 22:39

"S Hansen" <-> skrev

> Og du mener ikke, det er pædofilt at have glæde af at se børn onanere?

Nej, jeg synes da det er dejligt at finde ud af, at mine børn har lært den
smukke befriende kunst.

> Begynder det at dæmre?

Nej,- forklar venligst?

Nette

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-06-05 17:44

"S Hansen" <-> wrote in message

> Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn onanere", så er
> man da pædofil.

Måske er man bare dum.

> Jeg har nul respekt for den type - ej heller for folk, der møder dem og
> deres udgydelser med tolerance.

Så længe de nøjes med "udgydelser" i e nyhedsgruppe, kan du jo bare ignorere
dem. Masser af mennesker er pædofile uden at "gøre noget ved det."

> Ja tænk, jeg er ret ensporet modstander af børnemishandling.

Åh, du mener i modsætning til andre her i gruppen?

> Forhåbentlig til en vis grænse.
Grænseløs nysgerrighed gør verden rigere - så længe den ikke skader andre.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:39

> Så længe de nøjes med "udgydelser" i e nyhedsgruppe, kan du jo bare
> ignorere dem. Masser af mennesker er pædofile uden at "gøre noget ved
> det."

Alene hvis de ser på børneporno, er de kriminelle. Der er netop faldet dom i
sådan en sag: fem måneders ubetinget fængsel.

> Åh, du mener i modsætning til andre her i gruppen?

Ja, mange synes åbenbart det er helt naturligt at finde glæde ved at se børn
onanere. På trods af at alene dette "at se børn onanere" er et kriminelt
forhold.

> Grænseløs nysgerrighed gør verden rigere - så længe den ikke skader andre.

Spar mig for dine platheder - "hvad der skader andre". Det er for primitivt.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 19:07

S Hansen wrote:

> Alene hvis de ser på børneporno, er de kriminelle. Der er netop
> faldet dom i sådan en sag: fem måneders ubetinget fængsel.

Fint nok med den dom: Det er oplagt at børneporno må komme et sted fra,
så der er det gået ud over nogen børn.

> Ja, mange synes åbenbart det er helt naturligt at finde glæde ved
> at se børn onanere.

Ordet "naturligt" er tvetydigt. Hvis vi tager det bogstaveligt, så ja,
så er det ganske naturligt for nogen mennesker at finde glæde ved at se
børn onanere. Der er også personer, der har en naturlig glæde ved at
skyde andre mennesker, have sex med en af samme køn eller brænde huse.

> På trods af at alene dette "at se børn onanere" er et kriminelt
> forhold.

Her er du så skiftet til udlevelse af lysterne. Det skal nok passe at
det er kriminelt at se børn onanere, men det er ikke kriminelt at have
lyst til det. Eller snakke om det.

Du blander holdning sammen med handling og lur mig om du ikke ved blive
ved med det resten af tråden.

> Spar mig for dine platheder - "hvad der skader andre". Det er for
> primitivt.

Hvis jeg var dig, ville jeg være varsom med at kalde andre primitive.
--
Toke, der bare venter på at blive kaldt pædofil. Det plejer at ske
30-40 indlæg inde i tråde af denne slags.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:12

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Ordet "naturligt" er tvetydigt. Hvis vi tager det bogstaveligt, så ja,
> så er det ganske naturligt for nogen mennesker at finde glæde ved at se
> børn onanere. Der er også personer, der har en naturlig glæde ved at

Jeg køber ikke "for nogen mennesker". Jeg er ikke relativist. At finde glæde
ved den slags er perverst - altså det modsatte af naturligt.

> skyde andre mennesker, have sex med en af samme køn eller brænde huse.

Det samme. Fortjener kun fordømmelse.

> Her er du så skiftet til udlevelse af lysterne. Det skal nok passe at
> det er kriminelt at se børn onanere, men det er ikke kriminelt at have
> lyst til det. Eller snakke om det.

Moralsk forkasteligt. Og tegn på at man også er skyldigt i kriminelle
forhold.

> Du blander holdning sammen med handling og lur mig om du ikke ved blive
> ved med det resten af tråden.

Handling = jura. Holdning = moral.

> Hvis jeg var dig, ville jeg være varsom med at kalde andre primitive.

At bygge sin moral på, hvad der skader andre, er i mine øjne primitivt. Men
ganske udbredt.

> Toke, der bare venter på at blive kaldt pædofil. Det plejer at ske
> 30-40 indlæg inde i tråde af denne slags.

Jeg har ikke set noget, der kunne retfærddigøre sådan en alvorlig
beskyldning.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 19:17

S Hansen wrote:

Toke:

> Det samme. Fortjener kun fordømmelse.

Ah... Ja, det forklarer jo en del...

Ved du hvad, S? Du har lov at mene at homoseksualitet er forkasteligt:
Du lever heldigvis i et samfund, der tolerer at du har den mening,
selvom den afviger stærkt fra vor tids normer.

Men det klassificerer dig som en tabt sag i mine øjne, så jeg gider
ikke bruge mere tid på dig.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:07

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvad, S? Du har lov at mene at homoseksualitet er forkasteligt:

Nej, det mener jeg faktisk ikke. Jeg havde overset den del af din
opremsning. Jeg mener dog ikke, homoseksuelle bør kunne vies i kirken, så
lidt forargelse har du sikkert i behold.

> Du lever heldigvis i et samfund, der tolerer at du har den mening,
> selvom den afviger stærkt fra vor tids normer.

Det er ikke min erfaring, at mine holdninger afviger fra andres. Men selve
begrebet "vor tids normer" køber jeg ikke. Der er desværre sket en betydelig
opsplitning af vores samfund, også på det punkt.

> Men det klassificerer dig som en tabt sag i mine øjne, så jeg gider
> ikke bruge mere tid på dig.

Fair nok. Så slipper jeg jo også.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 23:29

S Hansen wrote:

> Nej, det mener jeg faktisk ikke. Jeg havde overset den del af din
> opremsning. [...]

Javel så.

> Jeg mener dog ikke, homoseksuelle bør kunne vies i kirken, så
> lidt forargelse har du sikkert i behold.

Jeg er ikke døbt, gift eller troende, så jeg har ikke det store forhold
til vores primære religion her i landet. Forarget? Nej, ikke rigtig.
Men det er en anden og længere snak.

> Det er ikke min erfaring, at mine holdninger afviger fra andres.

Det byggede på ovenstående, dvs. din formodede forkastelse af
homoseksuelle. Jeg går ud fra vi kan blive enige om at homoseksualitet
er accepteret som lyst og holdning, såvel som handling i vort samfund?

> Men selve begrebet "vor tids normer" køber jeg ikke.

Jamen det er jo blot normer. Negre er en slaverace, kvinder skal ikke
have lov til at stemme, homoseksualitet er forkasteligt. Alle ting der
har været normen på et tidspunkt, men som senere er blevet ændret.

Historisk set har fortalere for disse ændringer været udsat for megen
modstand, fra forsøg på censur til direkte mord. Fra et samfund der har
opfattet deres ideer om forandring som fuldstændig forrykte.

For dig og mig er det oplagt rigtigt at pædofili er noget der bare skal
slås ned, uanset om der plæderes for det eller det udføres. Men
eksemplerne fra historien var også oplagt rigtige i deres tid.

At tro at vi på nuværende tidspunkt har fundet frem til hvordan tingene
bør være i al evighed, er voldsomt naivt. Derfor gør vi som samfund det
smarte: Er konservative med hvilke handlinger vi tillader, men liberale
med hvad der må snakkes om.

Det var det klassiske forsvar, endnu engang.

Så, for nu at trække det tilbage til emnet: Nej, man kan ikke spørge
for mærkeligt. Det er ikke amoralsk at spørge, det er tværtimod det der
driver os fremad. Stilles der ikke spørgsmål ved normen, bliver den
aldrig ændret.

(og hvis du nu indvender "Hvad, synes du pædofili skal være normen?",
har du ikke fattet en bjælde af ovenstående)

Nu var Bos indlæg en provokation, men det var samtidig et glimrende
eksempel på at der kan være mange forskellige grunde til at spørge.
Forhastede slutninger om motiver er med til at gøre selve diskussionen
om emnet til tabu.

Jeg synes Holst har en god pointe. Hvis man læser Bos indlæg uden
bagtanker er "Ja, jeg glædes" et positivt og uskyldigt svar, hvis
ellers man mener at onani er en god og naturlig del af børns opdagelse
af egen seksualitet.

Hvad er alternativet? "Nej, jeg væmmes"? Det ville i mine øjne være en
meget kedelig afstandstagen til menneskekroppen. Eller måske "Jeg er
ligeglad"? Det er næsten endnu værre.

> Fair nok. Så slipper jeg jo også.

Det byggede igen på din mangelfulde læsning af mit indlæg, så jeg
spiller med lidt igen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-06-05 03:21

On 10 Jun 2005 22:28:31 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

>Nu var Bos indlæg en provokation,

jamen derfor glæder det mig da stadigt at debaten har holdt så højt et
nivou - det kom i sandhedens tjenste bag på mig da jeg havde en
forudfattet mening om at skirbenterne i denne gruppe var lidt Hellige.

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 19:18

Toke Eskildsen wrote:

> Fint nok med den dom: Det er oplagt at børneporno må komme et sted fra,
> så der er det gået ud over nogen børn.

Det kan godt være strafbart, uden at der er sket overgreb:

http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=500

"Fiktivt materiale, der fremtræder på samme måder som fotografier vil
være omfattet af forbudet"

--
Don't waste space

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 19:26

Thomas Corell wrote:

> Det kan godt være strafbart, uden at der er sket overgreb:
>
> http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=500
>
> "Fiktivt materiale, der fremtræder på samme måder som fotografier
> vil være omfattet af forbudet"

Det var jeg ikke klar over. Meget interessant. Den skal jeg lige have
vendt med min sædvanlige sparringspartner til svære spørgsmål, før jeg
danner mig en mening.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:09

> [...]

Et glimrende eksempel på, at "vor tids moral" (repræsenteret ved lovgivning)
heller ikke accepterer den med, at "hvis det ikke skader nogen, så er det i
orden".

Fra : Holst

Dato : 10-06-05 19:07

S Hansen wrote:

> Ja, mange synes åbenbart det er helt naturligt at finde glæde ved at se børn
> onanere. På trods af at alene dette "at se børn onanere" er et kriminelt
> forhold.

Hvis du derhjemme kommer gående ned gennem gangen og kaster et blik ind
gennem døren, der står på klem, til din 13-årige søns værelse og ser, at
han sidder på sengen med lyttebøfferne på og hører noget efter din
mening gudsjammerligt musik, mens han onanerer, vil det så være
unaturligt, hvis du som forældre føler glæde ved at se, at din knægt nu
også har opdaget den del af livet?

Det er udelukkende dig, der absolut vil lægge noget pædofilt i
udtalelsen. Som forældre er det vel ganske naturligt, at du glæder dig
over de ting, som dit barn oplever, og de erfaringer, som dit barn gør
sig. Det hvad enten det er hans glæde, når han spiller fodbold;
spændingen på hans første skoledag; og hans erfaringer emd seksuallivet.

Om der er nogen i denne tråd, der er noget, de ikke burde være, skal jeg
ikke kunne sige. Hvis du er så sikker i din sag, som du lyder til at
være, hvorfor melder du det så ikke til politiet? Du vil jo gerne stå
som den åh-så ansvarlige voksne.

Mest af alt virkede det til at være en troll. Sådanne indlæg er bedst
ignoreret. Det kunne du ikke. Men det er meget normalt, at små mennesker
falder i med begge ben. Han sidder sikkert og morer sig kosteligt over
din fremfærd.

Fra : Mus

Dato : 11-06-05 12:37

>På trods af at alene dette "at se børn onanere" er et kriminelt
> forhold.

Det er vist lidt skarpt stillet op!

Børn kan altså godt finde på at onanere, også i en alder hvor de ikke er
klar over hvad det er, men finder glæde og tryghed i dette.

Som forældre skal man vel ikke skælde barnet ud eller sende det på sit
værelse, så man ikke kan se det. Det er jo ikke noget barnet skal skamme sig
over.

Er forældre, der så ser sit barn onanere kriminelle i dine øjne.

Tror lige du overdrev lidt her.

LN

LN

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 18:29

S Hansen wrote:

> Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn
> onanere", så er man da pædofil.

Jeg ved at Bo troller, men gør du?

> Jeg har nul respekt for den type - ej heller for folk, der møder
> dem og deres udgydelser med tolerance.

Nej, fy føj da. Lad os i stedet skrue udviklingen 100 år tilbage. Det
er en _meget_ bedre ide. Skal vi ikke også indføre selvtægt mod
formodede børnemishandlere, nu vi er i gang?

> Ja tænk, jeg er ret ensporet modstander af børnemishandling.

Dejligt at nogen er det.

Nå, jeg har ikke tid til at skrive mere. Jeg skal have givet ungerne
deres fredagsbank.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:43

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at Bo troller, men gør du?

Næh, jeg kender ikke manden. Og mener i øvrigt, at dette emne er for
alvorligt til trolleri. I øvrigt kan han da ikke uvidende om, at han
påkalder politiets interesse med den slags?

> Nej, fy føj da. Lad os i stedet skrue udviklingen 100 år tilbage. Det
> er en _meget_ bedre ide. Skal vi ikke også indføre selvtægt mod
> formodede børnemishandlere, nu vi er i gang?

De får jo deres straf i fængslerne. Det kan jeg faktisk ikke blive harm
over.

> Nå, jeg har ikke tid til at skrive mere. Jeg skal have givet ungerne
> deres fredagsbank.

Er du holdt op med at tæve konen?

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 18:45

S Hansen wrote:

[...]

> Er du holdt op med at tæve konen?

Er du holdt op med at være pædofil ? ;)

--
Don't waste space

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-05 18:52

S Hansen wrote:

> Næh, jeg kender ikke manden. Og mener i øvrigt, at dette emne er
> for alvorligt til trolleri.

Suk... Skal vi vitterligt til at have endnu en lang tråd og forskellen
mellem holdninger og handling, samt den gode ide i at have lov at have
afvigende holdninger?

Det er selvfølgelig også mere end et år siden vi sidst havde det her i
gruppen, så det kan da være det er på tide med en genopfrisker.

> I øvrigt kan han da ikke uvidende om, at han påkalder politiets
> interesse med den slags?

Politiet må være trætte af folk som dig.

> De får jo deres straf i fængslerne. Det kan jeg faktisk ikke blive
> harm over.

Ville det ikke være mere effektivt at opsøge dem i deres eget hjem?

> Er du holdt op med at tæve konen?

Jeg prøvede, men hun truede mig med skilsmisse, hvis jeg ikke blev ved.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:03

> [...]
> Suk... Skal vi vitterligt til at have endnu en lang tråd og forskellen
> mellem holdninger og handling, samt den gode ide i at have lov at have

Nu er det jo sådan med pædofili, at ikke kun handlingen (børnemishandling)
er kriminel. Det er heldgivis kriminelt at se på (være i besiddelse af)
billeder af mishandlingen (børneporno). Fem måneders ubetinget fængsel.

> Politiet må være trætte af folk som dig.
Næh, de har skam mange folk til at lede efter pædofile på nettet. Hvis jeg
og andre gode kræfter kan hjælpe dem lidt på sporet, så...

> Ville det ikke være mere effektivt at opsøge dem i deres eget hjem?
Problematisk, da de jo ikke har været for en dommer. Det andet er
selvfølgelig også selvtægt, men som sagt kan jeg ikke blive harm over det.
I lyset af det alt for milde danske strafsystem..

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 19:15

S Hansen wrote:

> Nu er det jo sådan med pædofili, at ikke kun handlingen (børnemishandling)
> er kriminel. Det er heldgivis kriminelt at se på (være i besiddelse af)
> billeder af mishandlingen (børneporno). Fem måneders ubetinget fængsel.

Så du tog fejl, da du sagde at pædofili er ensbetydende med at man
mishandler børn ?

Derudover er det også strafbart at besidde manipulerede billeder, de
behøver altså ikke en gang være autentiske.

> Næh, de har skam mange folk til at lede efter pædofile på nettet. Hvis jeg
> og andre gode kræfter kan hjælpe dem lidt på sporet, så...

Det bedste sted at anmelde den slags er til Red Barnet, som har påtaget
sig at modtage/indsamle og vidergive den slags anklager. Og hvis du
virkelig vil lægge handling bag dine skriverier, så er adressen:

http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=890

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:12

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
> Så du tog fejl, da du sagde at pædofili er ensbetydende med at man
> mishandler børn ?

Næh, for det har jeg aldrig sagt.

> Derudover er det også strafbart at besidde manipulerede billeder, de
> behøver altså ikke en gang være autentiske.

Ja, det er fint nok. Og det har jeg også kommeteret.

> [...]
> sig at modtage/indsamle og vidergive den slags anklager. Og hvis du
> virkelig vil lægge handling bag dine skriverier, så er adressen:

Nej da. Jeg har jo intet bevis for, at manden faktisk ligger inde med
børneporno. Blot en til vished grænsende formodning, men det er ikke nok for
mig til at skride til anmeldelse.

Andre indlæg tyder jo på, at han er en kendt troller (landsbytosse).

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-05 23:02

S Hansen wrote:

> Næh, for det har jeg aldrig sagt.

http://deja.borderworlds.dk/show?id=9427897 :

-cut-

> Jo, hvis man praktiserer det - herunder ser på andres mishandling.
-cut-

Så jo, det skrev du.

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 13:19

> http://deja.borderworlds.dk/show?id=9427897 :
>
> -cut-

> -cut-
>
> Så jo, det skrev du.

Nu leverer du jo selv bevismaterialet for din fejltagelse. Hvor er det lige
jeg skriver, at "pædofili er ensbetydende med at man mishandler børn"? Jeg
skriver, at det er børnemishandling, hvis man praktiserer det. Det kan ingen
normalt tænkende være uenig i. Men du trænger da vist til et læs-og-forstå
kursus.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 20:23

On Fri, 10 Jun 2005 20:02:48 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Næh, de har skam mange folk til at lede efter pædofile på nettet. Hvis jeg
>og andre gode kræfter kan hjælpe dem lidt på sporet, så...

husk at sætte et mellemrum når du citere fra brød teksten det andet
for dig til at virke som et fjorls

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-06-05 20:57

Bo M Mogensen wrote:

> husk at sætte et mellemrum når du citere fra brød teksten det andet
> for dig til at virke som et fjorls

Lad nu vær med at hope på dender limpend. Det er jo tüdelig at Bo bare
trollerHan kan ikke en gang stæve.

Mvh. Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:12

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> Lad nu vær med at hope på dender limpend. Det er jo tüdelig at Bo bare
> trollerHan kan ikke en gang stæve.
> Mvh. Michael

Jæ, jaj tror I har rat. Han er en tråld..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 22:35

On Fri, 10 Jun 2005 22:12:25 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Jæ, jaj tror I har rat. Han er en tråld..

det skulle tage dig 25 indlæg at finde ud af - pointen var bare at
hisse folk op og få en kvik lille flame war i en xpost i mellem
dk.familie.barn,dk.snak.mudderkastning ... jeg erkender min fiasko i
og med det kun var dig der faldt i.
og her havde jeg sidet og drømt om den kom i netediketten.
anyhov så viste det sig jo i mod min forventning til at udvikle sig
til en ganske saglig debat - folk er til min overrakselse mere
neuancerede & liberale ind jeg havde forventet - jeg havde faktisk
regenet med et rama skirg af hysterikker - men sådan er det man kan
simpelthænd ikke vinde dem alle så der er næppe andet at gøre ind at
angribe fritid foto for at se om man kan slå æbesens pis i kog igen.

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-06-05 21:44

> Lad nu vær med at hope på dender limpend. Det er jo tüdelig at Bo bare
> trollerHan kan ikke en gang stæve.
>
> Mvh. Michael.

Du er virkelig en kvik fyr

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 22:39

On Fri, 10 Jun 2005 21:56:51 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Lad nu vær med at hope på dender limpend. Det er jo tüdelig at Bo bare
>trollerHan kan ikke en gang stæve.

godt set falke øje !

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-06-05 23:34

Bo M Mogensen wrote:

> godt set falke øje !

Er det så dit næste, lille eksperiment? At svine folk til når de påpeger
at du trollede?

Få et liv.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-06-05 03:10

On Sat, 11 Jun 2005 00:34:15 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Er det så dit næste, lille eksperiment? At svine folk til når de påpeger
>at du trollede?

svar på tiltale du hånede mig for mine svigtene retstavnings evner !

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-06-05 09:05

Bo M Mogensen wrote:

> svar på tiltale du hånede mig for mine svigtene retstavnings evner !

Prøv lige at tage et kig på dine egne indlæg, hvor du retter på folks
citatteknik. Har du misforstået gruppens formål, at alle der skriver
indlæg her, skal opføre sig som børn?

Hvad har du egentlig at sige? Dine indlæg er fuldstændigt indholdsløse.

Mvh. Michael.

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-06-05 09:36

> [...]
> indlæg her, skal opføre sig som børn?
>
> Hvad har du egentlig at sige? Dine indlæg er fuldstændigt indholdsløse.

Rigtigt godt Michael Zedeler du er bare den bedste gevinst for mudder
gruppen i mands minde
Kanon forsæt!
MvH Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-06-05 21:37

On Sat, 11 Jun 2005 10:05:03 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Prøv lige at tage et kig på dine egne indlæg

ja de er fremragende !

>, hvor du retter på folks
>citatteknik. Har du misforstået gruppens formål,

det er da til grin at hovere over andres fejl hvis man ikke behersker
noget så elementært som citat teknik

> at alle der skriver
>indlæg her, skal opføre sig som børn?

ja hvorfor ikke

>Hvad har du egentlig at sige?

Det samme som dig !

> Dine indlæg er fuldstændigt indholdsløse.

det er dine også

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-06-05 22:39

> ja de er fremragende !

> det er da til grin at hovere over andres fejl hvis man ikke behersker
> [...]
Vittigheden er død
Nonnen og sømanden kan godt rejse hjem fra den øde ø. Og skotten har
begravet sin hustru for sidste gang. Den gammeldags vittighed med mange
deltaljer og en overraskende pointe er stendød, fastslår humorforskere. I
stedet vil vi more os over ironiske kommentarer, hurtige replikker og
overraskende ordspil. Årsagen til den klassiske vittigheds pludselig død
skal søges i den voksende politiske korrekthed, der gør det risikabelt at
fortælle vittigheder i selskaber, hvor man ikke kender alle deltagernes
holdning til politik, religion og sex. Vi har heller ikke længere tid og
tålmodighed til at sidde og høre på omstændelige vittigheder, der efter lang
tid fører frem til en mere eller mindre morsom pointe,« forklarer
humorforskeren, adjunkt Martin Führ.
Genrens død
Standup-komikeren Sebastian Dorset kunne ikke selv drømme om at fortælle en
vittighed fra scenen, og han begræder ikke genrens død.
»Det er med vittigheder som med festsange, det er altid afsenderen, der
morer sig mest højlydt,« mener Sebastian Dorset.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-06-05 23:29

Steen Johansen wrote:

> Vittigheden er død
> [klip en masse snak om vittigheder]

FUT: dk.snak?

Mvh. Michael.

P.s. det er åbenbart blevet moderne at invadere nyhedsgrupper med totalt
irellevante ting (herunder ekstremt dårlige jokes). Jeg vil opfordre
alle interesserede til at lave en særskilt nyhedsgruppe til det

Fra : Anita

Dato : 10-06-05 19:07

S Hansen wrote:
> Næh, jeg kender ikke manden. Og mener i øvrigt, at dette emne er for
> alvorligt til trolleri. I øvrigt kan han da ikke uvidende om, at han
> påkalder politiets interesse med den slags?

Hvis han har sin sti ren, er det vel på ingen måde et problem.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:04

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis han har sin sti ren, er det vel på ingen måde et problem.

Nu kan han jo være en kendt landsbytosse - jeg kender ikke dem alle.

Men hvis man spørger sådan, har man næppe sin sti ren.
Og i øvrigt mener jeg, at selve spørgsmålet er anstødeligt. Men du synes
vel, det er et tegn på forfriskende nysgerrighed? Vor herre bevares. Og det
sidste skal tages helt bogstaveligt.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 20:27

On Fri, 10 Jun 2005 20:04:18 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Nu kan han jo være

flot så fik du citat teknikken ret ....

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-05 11:06

> flot så fik du citat teknikken ret ....

Din signatur er for lang. Klage afsendt.

--
-Jens B.

Fra : Jens B

Dato : 11-06-05 13:16

Jens Bruun wrote:
> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Din signatur er for lang. Klage afsendt.

vil BW ikke spille kiks med dig i dag ?

Fra : vvv

Dato : 10-06-05 21:35

> over.

DET er en pervers holdning. En flok forbrydere skal da ikke have lov til at
give ekstrastraf til nogen de mener er værre end dem selv. Lad den der er
ren kaste den første sten

vv

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:49

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> give ekstrastraf til nogen de mener er værre end dem selv. Lad den der er

Du har ret i, at det er selvtægt, som principielt ikke kan forsvares. Lad
mig derfor sige det på denne måde: Jeg kan ikke blive harm over det - men
jeg ved, at jeg nok burde.

Allerhelst så jeg, at de danske straffe for en række forbrydelser (med
personskade - især mod børn) blev mangedoblet. Og så kan de for min skyld
løslade Kurt Thorsen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 20:11

On Fri, 10 Jun 2005 18:04:56 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Hvis man spørger, om andre "har glæde af at se deres børn onanere", så er
>man da pædofil.

Det har jeg aldrig spurgt om !

>Jeg har nul respekt for den type - ej heller for folk, der møder dem og
>deres udgydelser med tolerance.

det er well fordi du har et behov for det dybest set er vred på dig
selv !

>Ja tænk, jeg er ret ensporet modstander af børnemishandling.

ja hvem er ikke det

>Forhåbentlig til en vis grænse.

hvorfor dog det ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 20:06

On Fri, 10 Jun 2005 12:29:39 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Dit indlæg viser

du har fået styr på din citat teknink

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:14

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> du har fået styr på din citat teknink

Plonk!

Og tag så et aftenkursus i dansk. Eller hvis det er for intellektuelt:
Aktiver din stavetjekker. Eller hvis det er for intellektuelt: Hold din
kæft.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-05 22:37

On Fri, 10 Jun 2005 22:13:53 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>Og tag så et aftenkursus ....

det er ikke mig der ikke kan citere !