Stort barn fødes i vand? En god idé
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 08-06-05 18:36

Hej vi er ni i uge 41 og barnet blev skudt til 4400 gram for en uge siden.

Vores spørgsmål er nu, er det en god idé at føde i vand eller???

Hun er tredjegangsfødende....

Mvh Henrik og Konen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 20:47

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en

> Hej vi er ni i uge 41 og barnet blev skudt til 4400 gram for en uge siden.

Så sker der nok snart noget

> Vores spørgsmål er nu, er det en god idé at føde i vand eller???

Det er vel et spørgsmål om, hvad moderen har lyst til....

Jeg ville ikke bryde mig om, at føde i vand, selvom 2 af vores 3 børn vejede
henholdsvis 4200 gram og 4250 gram ved fødslen. Vores første barn vejede kun
2600 gram, og det var alligevel den hårdeste fødsel.

Min moster har for nylig fået sit 4. barn, og hun havde en god oplevelse
med, at prøve og føde i vand.
Vand kan under alle omstændigheder virke smertestillende, når man har veer.
Om det så går nemmere at føde i vand, når barnet er stort, kan jeg ikke
svare på.

Så alt i alt: Det er vel en god ide at føde i vand, hvis det er noget i har
lyst til og prøve.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Stine

Dato : 09-06-05 20:34

Jeg var i vand da jeg fødte min datter på 3370 gram. Det virker
smertestillende, når man har veer. Jeg vil helt sikker også gøre det næste
gang. Om det gør nogen forskel ved meget store børn, ved jeg ikke.
Iøvrigt er det jo ikke sikkert, barnet vejer det som hun/han er skønnet til
at veje.

Hilseb Stine

Fra : HPP

Dato : 10-06-05 09:55

For 7 måneder siden fødte jeg en dreng på 4600 g og 55 cm. Jeg fødte ikke i
vand og fandt det ikke hårdt, at føde så stort et barn.
Min ældste søn var 3220 g og 53 cm og der var ingen forskel på de 2 fødsler

//HPP

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 10-06-05 13:02

Det blev ikke reelevant, hun fødte på parkeringspladsen...

Liv kom til verden 090605 klokken 03 24 næsten inde
på Silkeborg hospital

Hvis i skriver et par ord til den glade moder læser jeg dem op for hende

På forhånd tak

Henrik

Fra : Ann

Dato : 10-06-05 13:26

Stort tillykke til jer begge 2 med lille Liv, eller store Liv? Hvor stor var
hun så?

Hilsen Ann - mor til store Mikkel (4 kg og 57 cm) og gravid med (måske)
endnu en kæmpe?

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 10-06-05 21:41

Hun vejede 4096 gram og målte 50 cm

Og selv tillykke da

Henrik

Fra : karsten & Pia

Dato : 10-06-05 13:49

> [...]
> på Silkeborg hospital
>
> Hvis i skriver et par ord til den glade moder læser jeg dem op for hende

Tillykke med Liv. Ja det blev jo så en mere spændende fødsel end man lige
kunne forvente. Så må badekaret i brug næste gang, hvis der skal være en
sådan.
Glæder os til at høre vægt og længde.

MVH Pia (mor til Daniel 3900 g og 55 cm, Cecilie 4010 g og 53 cm og Julie
4870 g og 55 cm)

Fra : Stine

Dato : 11-06-05 15:39

Tillykke med den lille ny.

Måske får du glæde af vandkaret næste gang.

Hilsen Stine