Kan man gøre "Select Case Request.Form("db~
Fra : Dan Petersen

Dato : 08-06-05 09:25

Hej... Jeg er vied at lave et "kort", hvor man skal kunne skifte
farverne på forskellige felter... Jeg har fået det til at virke,
men der er 70 felter det skal gøres med, og jeg kunne godt tænke
mig at man kan få den til at skrive:

strDb - hvis formen hedder "Db"

og

strAserne - hvis formen hedder "Aserne"

Er det muligt? - Jeg bruger denne her + en tilhørende form:

Select Case Request.Form("db")
Case "ga"
   strDb = "#006600"
Case "la"
   strDb = "#00FF00"
Case "rf"
   strDb = "#00CCFF"
Case "96"
   strDb = "#003399"
Case "72"
   strDb = "#00CC99"
Case "48"
   strDb = "#0000FF"
Case "24"
   strDb = "#FFFF00"
Case "noiap"
   strDb = "#FF9900"
Case "ia"
   strDb = "#666666"
Case "op"
   strDb = "#990000"
Case "fj"
   strDb = "#FF0000"
Case Else
   strDb = "#666666"
End Select

-----------------

Hvis du vil se siden ligger den på
http://p-aalb.dk/source66/login.asp

pass: test
brugenavn: test

-Dan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Petersen

Dato : 08-06-05 10:02

Det er ligemeget... jeg skal lige have fundet en anden måde, da
den ikke gemmer det her...

Fra : Tomasz Otap

Dato : 08-06-05 10:05

Dan Petersen proclaimed as follows:
> [...]
> farverne på forskellige felter... Jeg har fået det til at virke,
> men der er 70 felter det skal gøres med, og jeg kunne godt tænke

Er det ikke bare at sende formularnavnet med i formularen? F.eks. ved en
hidden input:
------------

<input type="hidden" name="formularnavn" value="Aserne">

------------

På din resultatside kan du så efterfølgende efter din Select Case indsætte:

------------

if Request.Form("formularnavn") = "Aserne" then
   '-- strAserne sættes til resultatet
   strAserne = strDb

   '-- strDb ryddes (hvis nødvendigt)
   strDb = ""
end if

------------

Det er bare et meget simpel forslag ud af mange løsningsmodeller. Den
optimalle løsning afhænger meget af, hvad du efterfølgende skal bruge de
to strenge til og hvorvidt du forventer at have flere forgreninger af
samme type.

Fra : Dan Petersen

Dato : 11-06-05 23:57

> [...]
> optimalle løsning afhænger meget af, hvad du efterfølgende skal bruge de
> to strenge til og hvorvidt du forventer at have flere forgreninger af

For det første kommer der ikke kun to, men 69... ;) - og så kom jeg da også
lige i tanker om at på den der måde husker den det ikke, og det kan jeg ikke
bruge til noget... så i stedet vil jeg skrive til min database... Er så
desværre løbet ind i et problem...

Jeg bruger det her, men den kommer med beskeden:

>Error Type:
>Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A01A8)
>Object required: 'objRS'
>/source66/aserne/skriv_as.asp, line 10

Select Case Request.Form("aserne")
Case "ga"
>   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#006600')" (linie 10)
Case "la"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#00FF00')"
Case "rf"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#00CCFF')"
Case "96"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#003399')"
Case "72"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#00CC99')"
Case "48"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#0000FF')"
Case "24"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#FFFF00')"
Case "noiap"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#FF9900')"
Case "ia"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#666666')"
Case "op"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#990000')"
Case "fj"
   objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#FF0000')"
End Select

Hvad er der galt?

Fra : Tomasz Otap

Dato : 12-06-05 12:47

Dan Petersen proclaimed as follows:

[snip]
> objRS.Open "Insert into farver (aserne) values('#FF0000')"
>
> Hvad er der galt?

Det lader til at du ikke har oprettet din recordset objekt inden du
sender et forespørgsel til databasen. Du kan finde nogen gode eksempler
på brug af recordset og connections her:
http://www.w3schools.com/ado/met_rs_open.asp

I det her tilfælde er det næsten hurtigere at bruge execute direkte på
et connection objekt? Det lader ikke til, at din forespørgsel skal
returnere nogen data, kun opdatere databasen:

----------
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DIN CONNECTION STRING"
conn.execute "Insert into farver (aserne) values('#FF0000')"
conn.close
set conn = nothing

Aequitas sequitur funera

Fra : Dan Petersen

Dato : 13-06-05 11:16

Ærligt talt fatter jeg ikke helt hvordan det der men db'er virker... men
det virker nu... så mange mange mange tak!! :D