Handelssignaler For Rigdom
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 07-06-05 23:59

Er der nogen herinde der kender til bogen "Handelssignaler For Rigdom"?
http://www.tradesoeasy.com/da/default.php

Lyder jo næsten for godt til at være sandt og så er det jo netop også ofte
for godt til at være sandt. 1500 kr. for en bog på 70 sider er ret voldsomt

Har nogen af jer købt bogen og prøvet konceptet eller kender I nogen der
har?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:53

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> voldsomt
> Har nogen af jer købt bogen og prøvet konceptet eller kender I nogen der

Typisk cyklus for investorer:
1. Din nysgerrighed vækkes for det finansielle marked
2. Du investerer dine første penge i markedet
3. Du taber mere end du vinder
4. Du læser en masse litteratur om emnet og kurser tages (det må kunne lade
sig gøre at tjene)
5. Flere penge investeres ... og tabes
6. Dyb frustration.....ny strategi behøves
7. Du skriver en bog om hvordan _andre_ bliver rige på 2 timer, pris 1.499
kr.
-------

Den er ikke møntet på dig Morten men sådan er det ret ofte.

Hvis nogen mener at have fundet en guldåre på Bornholm, så skynd dig at
rejse derover!
men lad være med at grave efter guldet - sælg i stedet spader og trådsi til
alle idioterne der kommer rendende... Det er her pengene ligger.

Jeg har ikke læst bogen og agter heller ikke at læse den, endsige købe den

For en gang skyld forbeholder jeg mig retten til at være forudindtaget
/Jens

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 10-06-05 00:34

> [...]
>
> Jeg har ikke læst bogen og agter heller ikke at læse den, endsige købe den
>
> For en gang skyld forbeholder jeg mig retten til at være forudindtaget

Hej Jens
Tak for dit svar, selvom jeg mest kan bruge det som et humoristisk input
Jeg er ganske rigtigt forholdsvis ny inden for aktiehandel, men har dog ikke
sat penge til - hvilket nok mest hænger sammen med min stædighed (hvis
aktierne ikke vil stige, så kan jeg da bare beholde dem! hehe ;) Nej,
seriøst så giver de jo også et årligt udbytte, som er langt større end det
renteafkast jeg kunne have fået i banken, men det er selvfølgeligt sjovest
når kursen er højere end ens egen købskurs.
Bogen jeg hentyder til skulle jo dreje sig om en form for "daytrading" som
for mig at se er noget helt andet end at købe aktier i en velrenommeret
virksomhed, fordi man tror det vi give et godt afkast over 10, 20 eller 30
år....ved du hvor man kan læse/lære mere om daytrading og hvad er din
personlige holdning/opfattelse?
Skal man ikke have adgang til (og betale i dyre domme for) avancerede
handelssystemer, live-kurser og software, som sammen med
handelsomkostningerne for hver handel hurtigt løber op i langt mere end de
fleste kan tjene?
Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:47

> Hej Jens
> Tak for dit svar, selvom jeg mest kan bruge det som et humoristisk input

Ok, det var nu også tænkt som sjov, men faktisk er det mere sandt end rart
er!
Der findes ualmindeligt meget litteratur om hurtig rigdom og sågar kurser om
samme.
klip

> [...]
> virksomhed, fordi man tror det vi give et godt afkast over 10, 20 eller 30
> år....ved du hvor man kan læse/lære mere om daytrading og hvad er din

Se, det hele afhænger i bund og grund af om man tror på:
A. Jeg kan slå markedet og opnå overnormale afkast
B. Jeg kan ikke slå markedet, men opnå afkast som følge af tiden jeg er
investeret i et aktiv

Jeg tror på det sidste og har selv måtte erfare at det forholder sig sådan,
selvom jeg er både risikovillig og rimeligt vidende om investering.
Nu er begrebet "markedet" et meget vidt begreb, og der findes selvfølgelig
markeder som er mindre efficiente end andre.
Selve efficiens begrebet er ret interessant og du kan f.eks. læse om det i
denne gode bog:
A Random Walk On Wall Street, af professor Burton G. Malkiel
"hvor han argumenterede for sine dybt kontroversielle ideer om de effektive
markeder, hvor aktive investorer bliver straffet, mens de passive bliver
belønnet.
Hans hovedargument, at en chimpanse med bind for øjnene, der kaster en pil
mod børssiderne, er lige så god til at ramme de rigtige selskaber som
professionelle investorer, er uforglemmelig"

Ganske vist findes der mange der hævder at de tjener stygt på day-trading og
et par stykker af dem gør sikkert også -
Det kan hænge sammen med at de opererer på markeder som ikke er specielt
efficiente / påvirkes meget af insiderviden.
Hovedparten taber penge over tid, der er lavet masser af undersøgelser af
dette!

Professor Burton G. Malkiel er bestemt ikke dum - han underviser på
Princeton, og man bør lytte til ham.

En anden meget dygtig analytiker er Professor Michael Møller
http://staff.cbs.dk/mm/
Han har skrevet en del artikler og bøger som sætter investering i
perspektiv.

Du skal jo gøre dine erfaringer, og måske er du den der kan slå markedet -?
Inden du som en del af din strategi (for sådan en skal du have) bør du regne
ud hvormeget fotjenste du minimum skal have på dine investeringer for at
betale dine handelsomkostninger og spread - det bliver et springende punkt
til en start tror jeg
Rigtig god fornøjelse med investeringerne, jeg krydser fingre for dig!

/Jens

klip

Fra : Michael Köhl

Dato : 07-08-05 13:42

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> voldsomt
>
> Har nogen af jer købt bogen og prøvet konceptet eller kender I nogen der

Læs mere her:

http://www.euroinvestor.dk/Debat/ShowTopicOverview.aspx?ListNo=2&ShowSingleSubjectNo=93233