Hjælp til problem med web.config
Fra : Tommy Christensen

Dato : 07-06-05 11:54

Jeg har et problem med web.config, jeg bliver hele tiden
redirected til error.html (egen error side), der er en login.aspx
og en Default.asxp og en .db som Default.aspx er afhængig af.
Hvis man skriver Default.aspx i browseren bliver man redirected
til Login.aspx siden for at logge ind og blive godkendt i
web.config filen.
Her er min web.config:
<!--------------- Start på filen ----------------------->

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<appSettings>
<add key="ConnectionString"
value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Ole DB Services=-4; Data
Source=../db/vikar.mdb"/>
</appSettings>

<location path ="Login.aspx" />
    <system.web>
   <compilation debug="true" defaultLanguage="VB"/>
<authentication mode="Forms">
<forms name="ASPXAUTH" loginUrl="/Login.aspx"
protection="All" path="/" timeout="30">
<credentials passwordFormat="Clear">
<user name="t" password="t" />
</credentials>
</forms>
</authentication>
<authorization>
<allow users="users" />
<deny users="?" />
</authorization>
<globalization requestEncoding="utf-8"
responseEncoding="utf-8" />
<customErrors defaultRedirect="error.htm" mode="RemoteOnly"
/>
</system.web>
</configuration>

<!--------------- Slut på filen ----------------------->

Håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tommy Christensen

Dato : 07-06-05 13:30

Tommy Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> <globalization requestEncoding="utf-8"
> responseEncoding="utf-8" />
> <customErrors defaultRedirect="error.htm" mode="RemoteOnly"

hehe, Jeg løste det selv, jeg havde vist lidt for meget i web.config
filen.

Sådan her løste jeg det:

<!--------------- Start på filen ----------------------->

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
<authentication mode="Forms">
<forms name="appNameAuth" path="/" loginUrl="login.aspx"
protection="All" timeout="30">
[...]

Simpelt ikke...

Men tak til alle der ville kigge på det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-05 13:52

Tommy Christensen skrev:

> hehe, Jeg løste det selv, jeg havde vist lidt for meget i web.config
> filen.

Til en anden gang - denne gruppe er ikke beregnet til asp.net-spørgsmål.
De hører til i dk.edb.programmering.dotnet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy Christensen

Dato : 07-06-05 14:37

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
>
> Til en anden gang - denne gruppe er ikke beregnet til
asp.net-spørgsmål.
> De hører til i dk.edb.programmering.dotnet.

Det må du undskylde.
Skal ikke ske igen.
Kan du have en god dag...
Med venlig hilsen Tommy