Idræt i folkeskolen
Fra : Jesper Christensen

Dato : 06-06-05 23:59

Er der nogen der har viden om hvorledes idrætfaget har udviklet sig i
forhold til timetal?
Jeg kan, af læst litteratur, regne ud at faget er blevet reduceret i
timetal, men er der nogen der ved noget mere konkret, f.eks. hvor mange
timer faget var tildelt i henholdsvist 1937-, 1958-, 1975- og 1993-loven?

Mvh
Jesper Christensen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-05 06:22

"Jesper Christensen" <jc@nettrawler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timetal, men er der nogen der ved noget mere konkret, f.eks. hvor mange
> timer faget var tildelt i henholdsvist 1937-, 1958-, 1975- og 1993-loven?

Du vil næppe finde det under de pågældende love - du skal søge under de
kommunale skolers vejledende timetal. I de pågældende love står der kun at
eleverne evt. skal have idræt (jeg skriver evt. for jeg kan ikke huske om
'37-loven skrev noget om idræt - kun at læreren skulle sørge for at eleverne
fik "ordentlig sang") -
Men prøv at søge på google eller opsøg skolemuseet - jeg husker at de har en
hjemmeside også.

--
ahw