Indgang til tro.
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 01-06-01 16:15

Markus. 11.

v22 Jesus sagde til dem: »Tro på Gud! v23 Sandelig siger jeg
jer: Den, der siger til dette bjerg: Løft dig op og styrt
dig i havet! og som ikke tvivler i sit hjerte, men tror,
at det, han siger, vil ske, for ham sker det.
v24 Derfor siger jeg jer: Alt, hvad I beder og
bønfalder om, det skal I tro, at I har fået, og så får I
det.

Her beder Jesus faktisk om at bilde sig noget ind (v24). At skabe sig, i
sit sind, en anden virkelighed end den vi til daglig betragter som
virkelig. At skabe sig en bevidst løgn. Er det farligt at skabe sig en
bevidst løgn? Hvis det var farligt, ville Jesus da opfordre os til at
gøre det? Nej,vel?
Så der må faktisk foregå en kamp i sit sind, der skal bortjage de
normale tanker og meninger.
Jesus taler i skriftstykket om det at modtage det man beder om, men hvis
jeg kunne gå så langt at sige, at hvis jeg bildte mig ind at Gud, Jesus,
engle eller Helligånden var i det rum jeg sad i, hvordan ville mine
følelser da være? Jeg tror for det første at jeg ville være fuldkommen
tryg. Her er man sammen med en skabning der har fuld kontrol over
materie, og der kan helbrede dig, hvis han ville i samme nu. Han kan
forløse dig for dine synder, hvis han ville. For det næste ville jeg nok
føle mig total ydmyg fordi Han er den Han er. Mægtig i visdom. Mægtig i
kraft. Mægtig i alt hvad Han sætter sig for. Almægtig. Man kan ikke give
Ham skylden for noget. Han ER retfærdighed. Han ER kærlighed. Og
alligevel så går vi rundt med vore sygdomme og vor dødssynder:

Rom. 7.

v15 For jeg forstår ikke mine handlinger. Det, jeg vil,
det gør jeg ikke, og det, jeg hader, det gør jeg. v16 Men når
jeg gør det, jeg ikke vil, giver jeg loven ret i, at den er god.
v 17 Men så er det ikke længere mig, der handler, men synden,
som bor i mig.

Selvom vi siger i vor tanker og med vor mund, at vi tror på Jesus og
evangeliet, så synder vi alligevel. Selv en person som Paulus. Og der
siger noget om at mennesket er af dobbelt natur. At vi har både Himmel
og helvede i os på samme tid.

Hvis jeg tror nu at jeg er tæt på Jesus i dette øjeblik. Hvis jeg
virkeligt tror det og mit sind er overbevist om at det er tilfældet, så
kan det jo være, pga. mit derfor ændrede lyse sind og dertilhørende lyse
følelser, at der opstår en åbning der gør det muligt for Helligånden at
træde ind for at gøre den virkning som vi alle har så hårdt brug for.

Min behandling og udførsel/styring af indbildningskraften i sindet er
afgørende for hvad det er jeg tror og derfor af hvad jeg modtager af
Helligånden.
At lære de mekanismer og redskaber vi kan bruge i sindet til at åbne op
til Gud.
Jeg tror det er et studie værd at kende sit sind og dermed at kende sig
selv bedre.
Kend dig selv som Jesus siger i Thomasevangeliet.

S.

Fra : Erik Larsen

Dato : 01-06-01 17:32

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> wrote in message news:3B17B187.E3BD5616@io.dk...

> Kend dig selv som Jesus siger i Thomasevangeliet.

der eksistere ikke et Thomasevangeliet.

Erik

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 01-06-01 22:59

Hvorfor tror du ikke der eksisterer et Thomasevangelie?
S: