MS Windows
briani 27239
Winlogon - seriel port
Fra : Brian

Dato : 05-06-05 22:04

Hejsa

Jeg har et problem med en maskine der kører Windows XP. Maskinen kører
generalt som den skal. Hvis jeg så tilslutter et bestemt apperat til seriel
porten, ryger CPU belastningen helt i top - mere specifikt kan jeg se at det
er "winlogon.exe" der ligger og sutter af processoren.

Nogen ideer til hvad det kan skyldes ?

Fra : Repzak

Dato : 05-06-05 22:09

> [...]
> seriel porten, ryger CPU belastningen helt i top - mere specifikt kan jeg
> se at det er "winlogon.exe" der ligger og sutter af processoren.

Hej

Hvis det er et apperat der spytter data ud hele tiden kan jeg kun anbefale
at slå plug'n'play fra på seriel porten...
jeg har oplevet med gps'er at den bliver fundet som en ball point ting og
musen farer rundt etc...

Kasper

Fra : Brian

Dato : 05-06-05 22:13

Repzak wrote:

> Hvis det er et apperat der spytter data ud hele tiden kan jeg kun
> anbefale at slå plug'n'play fra på seriel porten...

Jeg ved ikke om det smider data af sig hele tiden, men det er da værd at
prøve ? Hvor skal plug'n'play fra seriel porten slås fra ?

> jeg har oplevet med gps'er at den bliver fundet som en ball point
> ting og musen farer rundt etc...

Apperatet behøves ikke engang være tændt her - og det sker på
alle seriel portene, incl. et PCI kort med ekstra porte.

/Brian

Fra : Repzak

Dato : 05-06-05 22:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Apperatet behøves ikke engang være tændt her - og det sker på
> alle seriel portene, incl. et PCI kort med ekstra porte.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q283063

men lyder ikke helt som dit problem

Kasper

Fra : Brian

Dato : 07-06-05 13:57

Repzak wrote:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q283063
>
> men lyder ikke helt som dit problem

Såvidt jeg kan se, drejer det sig om Windows 2000.
Anyway, det hjalp at smide en anden PC på, hvor der netop er installeret
Windows 2000
Mon Windows XP har et problem med at man sætter et apperat
til på serielporten, mens hele skidtet kører ?

/Brian