MS Windows
briani 27239
Godt anti-virus program?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-06-05 21:08

Hej.

Det er lang tid siden jeg har brugt en PC med Windows (bruger Mac) - men
en ven har spurgt hvilket anti-virus program der er godt at bruge - det
skal være nemt at bruge - og beskytte godt, og gerne billigt! Hvad kan
anbefales?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-06-05 21:28

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ven har spurgt hvilket anti-virus program der er godt at bruge - det
> skal være nemt at bruge - og beskytte godt, og gerne billigt! Hvad kan

AVG fra www.grisoft.com

Findes i en ganske glimrende gratis version. Bemærk, at de også har
betalingsversioner, så husk at downloade den rigtige.
Den skulle ligge her
http://free.grisoft.com/freeweb.php

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 23:29

> [...]
>
> Findes i en ganske glimrende gratis version. Bemærk, at de også har
> betalingsversioner, så husk at downloade den rigtige.

AVG er såmænd udmærket, men hvis man gerne vil undgå at spamme sine mails er
EZ med sine 120 kr. årligt et godt bud.

http://store.ca.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17c?SID=35715&SP=10007&PID=&PN=0&CID=179788&api1=78&api2=1&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=179788

Mvh. Finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-06-05 23:45

Finn Holbek skrev:

> AVG er såmænd udmærket, men hvis man gerne vil undgå at spamme sine
> mails

man spammer ikke sine mails (går ud fra at det er den "signatur" som
AVG _kan_ indsætte du mener) ved at bruge AVG, det er jo bare at fjerne
flueben så er det væk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-06-05 09:53

Den 05 jun 2005 mumlede Ivan V. Klattrup noget i denne stil:

> man spammer ikke sine mails (går ud fra at det er den "signatur"
> som AVG _kan_ indsætte du mener) ved at bruge AVG, det er jo
> bare at fjerne flueben så er det væk

Kan du ikke lige forklare mig hvordan man gør det så?

Flere af mine venner bruger det skrammel og jeg er godt træt af at
have det skidt med hver gang man har gang i en E-mail samtale. Især
når jeg henter mails på mobilen.

Har ledt på nettet efter en vildledning man kan ikke finde noget.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ole C

Dato : 05-06-05 10:34

Palle Jensen skrev blandt andet:

> Kan du ikke lige forklare mig hvordan man gør det så?

I AVG's Control Center: Tryk på E-mail Scanner>tryk på Properties
forneden>vælg Configure>fjern flueben ved Certify mail i boksen E-mail
scanning.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-06-05 10:39

Palle Jensen skrev:

> Kan du ikke lige forklare mig hvordan man gør det så?

Jeg kan da prøve:

1. dobbeltklik på ikonet nede ved uret
http://filer.klattrup.dk/ikonet.gif
2. Marker "E-mail Scanner"
3. Vælg "Properties"
4. Vælg "Configure"
5. Fjern fluebenet ved "Check outgoing mail" -> "Certify mail"
http://filer.klattrup.dk/avgemail.gif
(og så er der et par "OK"er )

Så er reklamen væk, der kommer på den måde kun en besked i programmets
brugers email, når der modtages email med vedhæftede filer pga. det
ekstra flueben som jeg har sat ved "Check incoming mail" -> "Certify
mail" -> "With attachments only"

Håber at både du og Finn Holbæk kan bruge det.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-06-05 10:54

Ivan V. Klattrup skrev:

> Så er reklamen væk

Og lige det med en fjernelse af sådan en reklame på den måde, kunne
spamfighter lære noget af!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Simon - [8230]

Dato : 05-06-05 19:44

> Og lige det med en fjernelse af sådan en reklame på den måde, kunne
> spamfighter lære noget af!

Hørt !

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-06-05 11:43

Den 05 jun 2005 mumlede Ivan V. Klattrup noget i denne stil:

> Håber at både du og Finn Holbæk kan bruge det.

Jo tak. Jeg sender den videre og ser om der er held i sprøjten!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:56

> man spammer ikke sine mails (går ud fra at det er den "signatur" som
> AVG _kan_ indsætte du mener) ved at bruge AVG, det er jo bare at fjerne
> [...]

Det var der nogle stykker som godt kunne trænge til at vide
Mvh. Finn

Fra : Simon - [8230]

Dato : 05-06-05 10:31

> [...]
> en ven har spurgt hvilket anti-virus program der er godt at bruge - det
> skal være nemt at bruge - og beskytte godt, og gerne billigt! Hvad kan

Jeg har gode erfaringer med AVAST, den kan man også hente gratis på
avast.com

Simon