Aflægger af vin?
Fra : Dorthe

Dato : 06-06-05 20:05

Jeg er nu blevet den heldige ejer af et drivhus og går lidt med planer om at
sætte en vinplante.

Så nu vil jeg høre, om man selv kan lave aflæggere af vinplanter? Min
svigermor har nemlig en vin, som får de mest velsmagende druer...

/Dorthe

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 06-06-05 20:16

Dorthe <dorthemus1@hotmail.com> skrev:

>Så nu vil jeg høre, om man selv kan
>lave aflæggere af vinplanter? Min
>svigermor har nemlig en vin, som får
>de mest velsmagende druer...

Ja, det kan næsten ikke være nemmere. Klip en gren af, sæt den i
jord, vand grundigt i starten, og den vil begynde at skyde. Snup
et par stykker, hvis den ene skulle kikse.

Vh. JIB

Fra : Dorthe

Dato : 06-06-05 20:48

"Jørn Ibsen (slet DYUNA)" <j-ibsen@DYUNAget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan næsten ikke være nemmere. Klip en gren af, sæt den i
> jord, vand grundigt i starten, og den vil begynde at skyde. Snup
> et par stykker, hvis den ene skulle kikse.
>
> Vh. JIB

Tusind tak for det hurtige svar...så vil jeg gå på rov i Svigermors drivhus

/Dorthe