Scroll wheel i Linux 2.6
Fra : Bjarne Bue

Dato : 05-06-05 23:43

Hej

Jeg har en gammel Logitech Cordless MouseMan Wheel-mus. Under Linux
kerne 2.4 virker scroll-hjulet fint, men i kerne 2.6 er der ingen reaktion.

XF86Config indeholder:

Section "InputDevice"
   Identifier      "Mouse1"
   Driver         "mouse"
   Option "Protocol"   "IMPS/2"
   Option "Device"      "/dev/psaux"
   Option "Buttons"   "5"
   Option "ZAxisMapping"   "4 5"
EndSection

Jeg har prøvet at udskifte Protocol med "PS/2" og "ExplorerPS/2" uden
resultat, og jeg har forsøgt at sætte Device til "/dev/input/mice",
hvilket heller ikke ændrede noget (det forventede jeg nu heller ikke).

Jeg kører Debian Sarge med Debian-versionen af XFree86 version 4.3.0.1,
og testede senest på Linux 2.6.11. Jeg kan ikke gennemskue, om problemet
er Debian-specifikt, XFree-specifikt eller kerne-specifikt.

Er der nogen, der har et forslag til, hvad jeg ellers kan prøve, eller
skal jeg ud og købe en ny mus?

Mvh Bjarne

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-06-05 04:40

Bjarne Bue wrote:

> Hej
>
> Jeg har en gammel Logitech Cordless MouseMan Wheel-mus. Under Linux
> kerne 2.4 virker scroll-hjulet fint, men i kerne 2.6 er der ingen
> reaktion.

Det er sådan en jeg køre med på en Mandrake 10.1 & 10.2 uden problemmer.

,----

`----

> Jeg kører Debian Sarge med Debian-versionen af XFree86 version 4.3.0.1,
> og testede senest på Linux 2.6.11. Jeg kan ikke gennemskue, om problemet
> er Debian-specifikt, XFree-specifikt eller kerne-specifikt.

Jeg køre så med kerne 2.6.8.1-24, så hvis ikke det er en bug indtruceret
efter da, så er det ikke kernen som sådan.

> Er der nogen, der har et forslag til, hvad jeg ellers kan prøve, eller
> skal jeg ud og købe en ny mus?

Selvom du køre med Debian, og jeg med Mandrake, så synes jeg aligevel at der
er stor forskæld på vores afsnit i vores XF86Config.
Men udover at du kan probe med om min er beder på din dist. også, så har jeg
ikke noget bud,,,

Ivar Madsen
Der har faaet sat en web (mediawiki) server op. milli.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-06-05 09:55

Fra : Bjarne Bue

Dato : 07-06-05 16:23

Jacob Larsen wrote:

> Min er stort set magen til din bortset fra at den er optisk, og den
> virker fint på min Debian Unstable. Jeg ved ikke om det hjælper, men her
> er hvad jeg har, musen sidder på PS/2 porten:

Tak for svarene til jer begge. Desværre gav det ingen scroll. Jeg tror
det skyldes, at min mus er fra en tidlig generation, og driveren
simpelthen ikke understøtter den. Jeg synes efterhånden, at jeg har
prøvet alt, hvad jeg kan komme i tanke om. Jeg trænger nok alligevel til
en ny mus!

Mvh Bjarne