vinbjergsnegl graver sig ned
Fra : Dorthe J

Dato : 05-06-05 17:19

Hej alle.

jeg har lige besøgt mine forældre i deres kolonihave. Der fandt vi en
vinbjergsnegl som halvvejs havde gravet sig ned i jorden! Sidst jeg jeg
besøgte dem var for ca. et par uger siden, og der var den på samme sted. Dog
havde den ikke gravet sig ned. Kan den være syg, eller er det normal
adfærd???

Dorthe.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 17:39

Den Sun, 5 Jun 2005 18:18:35 +0200, "Dorthe J" <rosemus@aab-net.dk>
skrev:

> [...]
>besøgte dem var for ca. et par uger siden, og der var den på samme sted. Dog
>havde den ikke gravet sig ned. Kan den være syg, eller er det normal

Den skal sikkert bare til at lægge æg.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Sorry, this message has no on-topic content at all

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 17:14

ellers sover den

Fra : Hans B.

Dato : 07-06-05 06:39

Hvis der er nogle i haverne rund omkring der har smidt ferromol (et giftfrit
sneglemiddel undtaget for snegle) graver de sig ned og tørrer ind og dør.
Det er nok tættere en løsning..

Hans

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-06-05 20:11

Dorthe J <rosemus@aab-net.dk> wrote:

> [...]
> besøgte dem var for ca. et par uger siden, og der var den på samme sted. Dog
> havde den ikke gravet sig ned. Kan den være syg, eller er det normal

De er i fuld gang med at parre sig, og at lægge æg. Når de lægger æg, så
graver de sig ned som du beskriver i flere dage. Om det kan vare to uger
som du skriver ved jeg ikke.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 21:12

Den Tue, 7 Jun 2005 21:11:29 +0200, newsplus@oleswebsite.dk (Ole
Jensen) skrev:

>De er i fuld gang med at parre sig, og at lægge æg. Når de lægger æg, så
>graver de sig ned som du beskriver i flere dage. Om det kan vare to uger
>som du skriver ved jeg ikke.

Og apropos parre sig; snegle er tvekønnede så de kan bare hoppe på den
nærmeste artsfælle de møder

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Take a little time to do whatever makes a happy you.

Fra : Dennis

Dato : 08-06-05 12:32

> Og apropos parre sig; snegle er tvekønnede så de kan bare hoppe på den
> nærmeste artsfælle de møder

Sku sikkert meget snart, med den fart *GGGGG*

Mvh Dennis