OT: Konvertering af GW mail til IMAP
Fra : Jan Birk

Dato : 04-06-05 17:35

Hej,

Jeg har lokket nogle stakler til at bruger firefox/firebird og en
courier IMAP server istedet for deres GroupWise server/klienter.

Da GW også kan køre en IMAP protocol, skulle det jo være nemt nok at
flytte de eksisterende mails. Men Mappen med 'sendt post' på GW
serveren optræder ikke som en IMAP folder og kommer dermed ikke med i
kopieringen.

Er der mons nogle af jer som har erfaringer med flytning af mail fra GW
til IMAP?

På forhånd tak

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 04-06-05 17:44

Den Sat, 04 Jun 2005 18:34:53 +0200 skrev Jan Birk:
> [...]
> kopieringen.
>
> Er der mons nogle af jer som har erfaringer med flytning af mail fra GW

Bare et forslag (jeg har end ikke *set* GroupWise)...

Kan man ikke fra GroupWise klienten flytte indholdet af sendt post
mappen ind i en normal mappe (under inbox), og derved gøre det synligt
for IMAP?

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Jan Birk

Dato : 04-06-05 19:31

> Kan man ikke fra GroupWise klienten flytte indholdet af sendt post
> mappen ind i en normal mappe (under inbox), og derved gøre det synligt
> for IMAP?

Desværre ikke. Den laver en eller anden form for linkning - på trods af
den kalder det en kopiering!!!

/Jan

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 05-06-05 11:34

Jan Birk wrote:

> Desværre ikke. Den laver en eller anden form for linkning - på trods af
> den kalder det en kopiering!!!
>
> /Jan

Jeg kan huske noget fra gentoo installation som følgende:

("-L" muligheden er nødvendigt for at være sikker på at vi ikke kopiere
et symbolsk link)
# cp -L /etc/resolv.conf /mnt/gentoo/etc/resolv.conf

Ved ikke lige om du kan bruge det

Fra : Jan Birk

Dato : 06-06-05 05:53

> ("-L" muligheden er nødvendigt for at være sikker på at vi ikke kopiere
> et symbolsk link)
> # cp -L /etc/resolv.conf /mnt/gentoo/etc/resolv.conf
>

> Ved ikke lige om du kan bruge det

Desværre ikke. Det er jo GWs IMAP server som laver ged idet ! Men
ellers tak!

/Jan