SummaSummarum / Revisoren
Fra : SFJ

Dato : 03-06-05 11:44

Vi anvender - med stor glæde - SummaSummarum til bogføring, fakturering etc.
Nu er vi ved at skulle have revisoren til at lave årsregnskabet, og i den
forbindelse ville vi jo gerne kunne give ham en kommasepareret fil han bare
lige kan hente ind i sin Navision....

Jeg har været i Rapporter/Posteringsjournal, og herfra lavet en
kommasepareret fil. Summa skriver bare beløbene således: 12.300,45 - og
dette bliver i Navision til 12300.45
Er det muligt at fjerne punktummet ved tusind i SS, eller er der en anden og
smartere løsning på det hele?

PFT Søren

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-06-05 12:08

"SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at fjerne punktummet ved tusind i SS, eller er der en anden
> og smartere løsning på det hele?

Hiv din fil en tur gennem Excel. Der finder du et hav af muligheder for at
ændre på formateringen af tal.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-06-05 15:46

SFJ wrote:

> [...]
> dette bliver i Navision til 12300.45
> Er det muligt at fjerne punktummet ved tusind i SS, eller er der en anden og

Hvorfor? Navision fjerner det jo selv og opfatter kommaet korrekt,
såvidt jeg kan se...

Ellers har jeg ofte bøvlet med at skifte sprog til engelsk og hente
filer ind i excel - gemme dem som komma-separeret og derefter skifte
tilbage... Ellers får man de der irriterende komma/punktum-fejl, hvor
softwaren opfatter symbolerne "omvendt".

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen