Airbag
Fra : Iben Holst

Dato : 03-06-05 05:26

Hej.

Vi får snart ny bil og prøver for første gang at have airbag foran på
passagersædet.

Men hvor stor skal et barn være før det må sidde der?

Iben

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-06-05 06:03

> Vi får snart ny bil og prøver for første gang at have airbag foran på
> passagersædet.

På flere bilmodeller, er det muligt at slå airbaggen fra på passager-siden,
netop så man kan have baby/autostole foran. Hvis det ikke er for sent, så
hør om jeres model kan fås med mulighed for at deaktivering af
passager-airbag.

> Men hvor stor skal et barn være før det må sidde der?

Uden baby/autostol skal være mindst 140 cm høje (ca. 8-10 år gammel), før de
kan sidde foran med den almindelige sele.
Se link: http://familieportalen.barneguiden.dk/339.1.html

Mvh

Emil

Fra : Per H

Dato : 03-06-05 17:04

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> netop så man kan have baby/autostole foran. Hvis det ikke er for sent, så
> hør om jeres model kan fås med mulighed for at deaktivering af

Jeg har hørt at det ikke er nok at slå den fra...
at man simpelthen skal fjerne den..

VH Per

Fra : Søren G

Dato : 03-06-05 18:51

"Per H" <empty@empty.dk> wrote in message
> Jeg har hørt at det ikke er nok at slå den fra...
> at man simpelthen skal fjerne den..

At få den slået fra er nok. En Airbag der er slået fra er omtrent lige så
funktionsdygtig som en badering uden luft.

--
Søren

Fra : Iben Holst

Dato : 04-06-05 08:18

> [...]
> netop så man kan have baby/autostole foran. Hvis det ikke er for sent, så
> hør om jeres model kan fås med mulighed for at deaktivering af

Vi har overvejet muligheden - vi har levet hidtil uden dén airbag, så det må
vi jo kunne fortsætte med.
Men det er alstå kun bestemte modeller (årgange?), som man kan slå den fra
i?
- og ved du om den kan blive slået til igen?

> Uden baby/autostol skal være mindst 140 cm høje (ca. 8-10 år gammel), før
de
> kan sidde foran med den almindelige sele.

Ja så går der jo lige et par år endnu før min ældste evt. kan begynde at
sidde der. Jeg mener også umiddelbart at det er bedst for børnene at sidde
på bagsædet - men når vi kører og jeg kun har den ene med er det nu så
hyggeligt både for dem og for mig at de sidder foran. Men sikkerheden kommer
jo først...

Iben

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 04-06-05 18:13

> [...]
> i?
> - og ved du om den kan blive slået til igen?

Nogle nyere modeller, kan slå airbaggen til og fra så mange gang du vil, ved
at dreje en nøgle i et lås, eller trykke på en knap. Meget simpelt.
Jeg ved ikke hvilke modeller (årgange/udstyrsvariant) der har muligheden.
Men det lyder som om at I allerede har valgt bil? Så måske kunne I høre
forhandleren om mulighederne for det. Hvilken bil drejer det sig om, måske
kan det findes ud af via nettet?

Mvh

Emil

Fra : Iben Holst

Dato : 07-06-05 17:27

> Men det lyder som om at I allerede har valgt bil? Så måske kunne I høre
> forhandleren om mulighederne for det. Hvilken bil drejer det sig om, måske
> kan det findes ud af via nettet?

Ja, vi skal have en Peugeot 306 - stationcar....
Forhandleren vi køber hos er ikke Peugeotforhandler (og sælger for en
kunde), men det kunne da være at han ved om den kan slåes fra og til som man
kunne ønske det.
Hvor på nettet vil jeg evt. kunne pøve at undersøge det??

Iben

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-06-05 20:03

Iben Holst skrev:

> [...]
> kunne ønske det.
> Hvor på nettet vil jeg evt. kunne pøve at undersøge det??

prøv at spørge i nyhedsgruppen fritid.bil
Der er sikkert en som ved besked.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 20:04

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse news:42a5c970$0$149

> [...]
man
> kunne ønske det.
> Hvor på nettet vil jeg evt. kunne pøve at undersøge det??

Prøv og spørg i dk.fritid.bil. De ved det garanteret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 03-06-05 21:32

Jeg mener at have hørt, at den meste sikre plads for et barn er på
bagsædet - mindre barn i stol - større barn på selepude.