Q: Stedsegrønne planter?
Fra : News

Dato : 02-06-05 16:35

Hej, jeg er på udkig efter lave stedsegrønne planter,
i forbindelse med et havebassin, det skal helst ikke være
nåle-vækster.

Jeg har kigget efter hvad er findes af forskellige
arter, men mest er det nåle.

Er der nogle der har et par forslag,
er jeg meget taknemmelig.

Venligst
Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-05 07:50

On Thu, 2 Jun 2005 17:35:12 +0200, "News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote:

> [...]
>i forbindelse med et havebassin, det skal helst ikke være
>nåle-vækster.
>
>Jeg har kigget efter hvad er findes af forskellige

De fleste stedsegrønne er nåle-vækster.

Men der er da et par med blade, også nogle som ikke bliver ret høje.
Buksbom f.eks, den findes jo i både store og små varianter.

Myntebusk (Prostanthera cuneata) er også lav med meget små stedsegrønne
blade

Så er der et par stauder som er stedsegrønne i større eller mindre grad.

Vintergrøn (Vinca minor/Vinca major)
Guldjordbær
Trædebregner
Diverse arter af stenurt. (Sedum)

Fra : News

Dato : 03-06-05 10:41

> [...]
> stedsegrønne
> blade
>
> Så er der et par stauder som er stedsegrønne i større eller mindre

Det lyder rigtig såændende, dem vil jeg kigge efter,
Mange tak for hjælpen.

Venligst
peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-06-05 18:57

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev

> Det lyder rigtig såændende, dem vil jeg kigge efter,
> Mange tak for hjælpen.
>
> Venligst
> peter

Vedbend?