Hjælp til SB Audigy 2 ZS under Suse 9.3 Ne~
Fra : Karsten

Dato : 02-06-05 15:33

Jeg har lige købt og installeret Suse Linux 9.3. Men mit lydkort virker
ikke. I Yast control under lydkort, er kortet fundet, men der står
(number:0, Card Model: SB Audigy 2 ZS (SB0350), State: Not running
Hvad kan jeg gøre?

Fra : Karsten

Dato : 02-06-05 16:02

Den Thu, 02 Jun 2005 16:32:33 +0200. skrev Karsten:

> [...]
> ikke. I Yast control under lydkort, er kortet fundet, men der står
> (number:0, Card Model: SB Audigy 2 ZS (SB0350), State: Not running

Et tillæg til indlæg.
Fandt følgende i suseplugger:

Driver Info #0:
Driver Status: emu10k1 is not active
Driver Activation Cmd: "modprobe emu10k1"
Driver Info #1:
Driver Status: snd-emu10k1 is active
Driver Activation Cmd: "modprobe snd-emu10k1"

Ser det ikke ud som om, at lydkortet er aktivt som "1"
Hvordan ændre jeg denne status?