Excel "krøller" tal sammen (Import af fil ~
Fra : Bjørn G

Dato : 01-06-05 19:52

Hej NG
Jeg prøver at importere en text-fil i Excel ved hjælp af noget VBA,
indeholdt i filen er nogle rækker med 25 cifre, disse "krølles" sammen og 2
foranstillede nuller skæres væk.
Er der nogenm der har en idé om hvordan jeg får det hele ind som text, så
Excel ikke begynder at "oversætte" mine data?

Venlig hilsen
Bjørn Göttler

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 01-06-05 20:18

Begge din "problemer" kan så vidt jeg ved klares på følgende måde.
Formater cellen til TEKST.
Før tallet "lægges" i cellen forsynes det med en apostrof (tasten med
stjernen th. for entertasten).
Vær opmærksom på, at apostrof kan give problemer hvis du skal arbejde
viderer i andre programmer.

Her er et lille eks.:

Option Explicit

Const format As Long = 1