adminstrere sin mysql database
Fra : Peter

Dato : 01-06-01 10:31

Hej

Hvordan kan man nemt oprette flere MySQL databaser og sætte password
på hver DB, så f.eks. hver enkelt bruger har sit eget område ?

Dette kunne jeg tænke mig at løse på en windows 2000 server platform.

Mvh
Peter

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-06-01 10:45

"Peter" <peterjj@post.olivant.fo> skrev i en meddelelse
Hej

> Hvordan kan man nemt oprette flere MySQL databaser og sætte password
> på hver DB, så f.eks. hver enkelt bruger har sit eget område ?

En webbaseret løsning er lavet il dig:
http://phpwizard.net/projects/phpmyadmin

> Dette kunne jeg tænke mig at løse på en windows 2000 server platform.

.... er jo platformsuafhængigt.

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 12:43

"Peter" <peterjj@post.olivant.fo> wrote in message
> Hvordan kan man nemt oprette flere MySQL databaser og sætte password
> på hver DB, så f.eks. hver enkelt bruger har sit eget område ?
> Dette kunne jeg tænke mig at løse på en windows 2000 server platform.

Der findes et udmærket GUI, kaldet DBTools. Det kan hentes kvit og frit på:
http://dbtools.vila.bol.com.br

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-06-01 13:38

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse

> Der findes et udmærket GUI, kaldet DBTools. Det kan hentes kvit og frit
på:
> http://dbtools.vila.bol.com.br

....det ser faktisk interessant ud! Og så venter PostGreSQL også... nice

Fra : Morten Winther

Dato : 01-06-01 15:57

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse

> på:
>
> ...det ser faktisk interessant ud! Og så venter PostGreSQL også... nice

Se også http://www.it-netservice.de/itns/ger/software

NetAdmin virker rigtigt godt med MySQL.

Jeg kan se der er kommet en 2'er også.

/ morten

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-06-01 14:14

peterjj@post.olivant.fo (Peter) wrote:

> Hej
>
> Hvordan kan man nemt oprette flere MySQL databaser og sætte password
> på hver DB, så f.eks. hver enkelt bruger har sit eget område ?

mysqlfront.de

--
Henrik Hansen