Maling af bindingsværk
Fra : Torben

Dato : 01-06-05 10:32

Jeg har et ældre bindingsværkshus, ikke et decideret bondehus, og skal til
at have det farvet, jeg syntes at sort og hvidt nok er lidt for "landligt"
til området, så jeg efterlyser andre farvekombinationer. Jeg vil helst bruge
trætjære på bindingsværket, og silikatmaling på tavlerne imellem. Nogle
ideer billeder eller ?

Mvh. Torben

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-06-05 12:41

On Wed, 1 Jun 2005 11:32:09 +0200, "Torben" <trp@(remove)hajq.dk>
wrote:

> [...]
>trætjære på bindingsværket, og silikatmaling på tavlerne imellem. Nogle

Gule og røde tavler med sort bindingsværk er meget anvendt flere
steder, ligesom man også ser rødt, brunt og grønt bindingsværk
kombineret med hvide tavler. Og endelig hvidt på hvidt (m.fl.) så
bindingsværket er skjult.

Hvis der er en lokal skik mht. farvekombination kan man jo følge den.
Du kan læse om de egnbestemte skikke her:
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/3/211190-3/teksten.htm#Farver%20p%E5%20og%20overfladebehandling%20af%20bindingsv%E6rk

Er det et byhus er der information her:
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/3/221190-3/teksten.htm#Byhusenes%20farver

Google kan hjælpe med billeder af bindingsværk:
http://images.google.dk/images?q=bindingsv%C3%A6rk&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

Lars

Fra : John Vedsegaard

Dato : 03-06-05 23:15

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til området, så jeg efterlyser andre farvekombinationer. Jeg vil helst
> bruge trætjære på bindingsværket, og silikatmaling på tavlerne imellem.

Mon ikke du kan finde nogle billeder på min hjemmeside der kan anvendes?

John

www.taform.dk/friland