forkert skærmopløsning
Fra : Leonard

Dato : 01-06-05 10:38

På min bærbare PC med Mandrake 10.1 har jeg valgt en opløsning på
skærmen som ikke virker, så nu er der kun blå striber på skærmen.

Hvordan får jeg den tilbage i en opløsning der virker?

Textmode virker fint nok.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 01-06-05 11:25

Leonard wrote:
> [...]
> skærmen som ikke virker, så nu er der kun blå striber på skærmen.
>
> Hvordan får jeg den tilbage i en opløsning der virker?

Det der bestemmer hvilken opløsning, frekvens mm din X-server kører med
er en fil der hedder: /etc/X11/xorg.conf

Jeg går ud fra at mandrake bruger xorg.

Du kan enten gå ind i den fil og rette frekvens mm til eller du kan lave
en ny, den måde du nemmeste kan lave en ny er med et lille script der
hedder: xorgconfig

Det er en guide som gerne skulle hjælpe di på vej.

P.S.: Husk altid at gemme din sidste xorg.conf før du retter noget, du
kan måske få brug for noget af den info der står deri i forvejen.

Håber det her hjælper lidt :)
--
/Dennis Hedegaard <neo2k.dk@gmail.com>

Fra : Leonard

Dato : 01-06-05 13:40

Dennis Hedegaard <neo2k.dk@gmail.com> wrote:

>P.S.: Husk altid at gemme din sidste xorg.conf før du retter noget, du
>kan måske få brug for noget af den info der står deri i forvejen.

xorg.conf peger på XF86Config og den er der en .old af, så det var
bare at kopiere den gamle over i den nye.
Dejligt at kunne se noget på skærmen igen