/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Tørbeton
Fra : Paw Jensen


Dato : 01-06-05 06:11

Vi skal støbe 80 "fødder" i jorden.

Vi overvejer at lave det i tørbeton, men da dette koster omkring kr. 100,-
pr pose (40kg.), så løber det jo op.
Noger der ved, om man blot selv kan blande beton i en blandemaskine, og så
undlade vandet ?

Eller er der andre muligheder ?

På forhånd tak for al hjælp.

Paw



 
 
Andreas M. Hansen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-06-05 07:36


"Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
news:429d4381$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vi skal støbe 80 "fødder" i jorden.
>
> Vi overvejer at lave det i tørbeton, men da dette koster omkring kr. 100,-
> pr pose (40kg.), så løber det jo op.
> Noger der ved, om man blot selv kan blande beton i en blandemaskine, og så
> undlade vandet ?
>
> Eller er der andre muligheder ?
>

Almindeligt cement og støbemix, og så i en betonblander med det.
Almindeligt basiscement koster omkring 12 kr i et byggemarked syd for
landegrænsen.

mvh

Andreas M. Hansen



JB (01-06-2005)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 01-06-05 08:32

> Noger der ved, om man blot selv kan blande beton i en blandemaskine, og så
> undlade vandet ?
>
Det kan du sagtens, men du skal tilsætte vand så betonen lige akkurat holder
sammen når du klemmer sammen om det med hånden. Husk at du skal bruge en
tvangsblander.

JB



Bjarne K (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne K


Dato : 01-06-05 09:32

"JB" <nospam@nospam.dk> wrote in message
news:429d64e7$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Noger der ved, om man blot selv kan blande beton i en blandemaskine,
og så
> > undlade vandet ?
> >
> Det kan du sagtens, men du skal tilsætte vand så betonen lige akkurat
holder
> sammen når du klemmer sammen om det med hånden. Husk at du skal bruge
en
> tvangsblander.
>
> JB
>

Der var den igen den med tvangsblanderen. Er ikke i tvivl om at det er
rigtigt, men hvorfor er det lige man skal bruge en sådan istedet for en
alm. blander ?

Med venlig hilsen

Bjarne K.



Nygaard (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard


Dato : 01-06-05 10:41

> Der var den igen den med tvangsblanderen. Er ikke i tvivl om at det er
> rigtigt, men hvorfor er det lige man skal bruge en sådan istedet for en
> alm. blander ?

Den kan tage en større mængde... Ellers er der intet til hindre for at
blande beton i en blandemaskine - eller en murebaljer for den sags skyld...

/Nygaard



JB (01-06-2005)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 01-06-05 12:13

> Der var den igen den med tvangsblanderen. Er ikke i tvivl om at det er
> rigtigt, men hvorfor er det lige man skal bruge en sådan istedet for en
> alm. blander ?
>
Fordiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii at det blandingen triller til kugler !

Mvh
JB



JB (01-06-2005)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 01-06-05 12:25

>>
> Fordiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii at det blandingen triller til kugler !
>
> Mvh
> JB
Når du bruger en alm. faldblander har blandingen tendens til at danne
betonkugler der starter som små og bliver størrer og størrer, ligesom når
man triller en snebold. Blandingen har også en tendens til at sætte en kage
i bunden af blanderen som aldrig bliver blandet ordenligt. Dette fænomen
sker kun ved tøre blandinger, hvis der er nødesten i blandingen hjælper det
lidt da de kan slå "kuglerne" istykker.

JB



Finn Christiansen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Christiansen


Dato : 03-06-05 20:42


"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:429d9b73$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>> Fordiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii at det blandingen triller til kugler !
>>
>> Mvh
>> JB
> Når du bruger en alm. faldblander har blandingen tendens til at danne
> betonkugler der starter som små og bliver størrer og størrer, ligesom når
> man triller en snebold. Blandingen har også en tendens til at sætte en
> kage i bunden af blanderen som aldrig bliver blandet ordenligt. Dette
> fænomen sker kun ved tøre blandinger, hvis der er nødesten i blandingen
> hjælper det lidt da de kan slå "kuglerne" istykker.
>
> JB
>
Det sker kun når man overfylder blanderen . Jeg har set mange moderne
betonværker men dog ikke nogen som anvender tvangsblander. Det er
udelukkende fritfaldsblandere.
Og så handler det om at tilslagsmaterialet, cement og vand bliver tilsat i
den rigtige mængde på det rigtige tidspunkt.. Vi gør jo gerne det at vi
fylder blanderen helt op på en gang når vi arbejder på hjemmefronten. Det
er ikke en god ide hvis dus skal blande jordfugtigt beton. tag det i
mindre.
Og det som jeg flere gange har set foreslået her er at man blander betonen
tør og lader naturen klare resten. Det kan absolut ikke anbefales, hvis det
skal lykkes kræver det meget held.
det kan ske at omliggende jord skal afgive den nødvendige vand til betonen
så sker der det at det yderste lag af betonen hærder inden der kommer fugt
til det indre.
Det kan også ske at der kommer store mængder nedbør så udvaskes cementen
inden den når at hærde.
FC



Aksel (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 03-06-05 21:57



> Det sker kun når man overfylder blanderen . Jeg har set mange moderne
> betonværker men dog ikke nogen som anvender tvangsblander. Det er
> udelukkende fritfaldsblandere.

Det er absolut ikke min erfaring som servicemontør i betonbranchen, der
findes værker med fritfaldsblandere, men tvangsblandere er dominerende de
steder hvor jeg er kommet.

De to dominerende danske fabrikker (Skako og Hårup) laver næsten kun
tvangsblandere.

Hilsen Aksel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste