Drengelegetøj til 5 årige
Fra : Rasmussen

Dato : 31-05-05 16:18

Hej NG

Lige et hurtigt spørgsmål:

Hvad leger jeres 5 årige drenge med?

I dag har jeg ordnet Jakobs værelse (Han er på Malta med mormor og morfar og
bliver skide sur når han ser at jeg har gjort rent på hans værelse) og da
slog det mig at der er faktisk ikke ret mange af tingene han leger med
længere.
Det der optager ham lige nu er LEGO, bøger, hører musik og så computeren.
Så derfor mit spørgsmål.

Hilsen Jakob og Julie Albertes mor

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 31-05-05 17:05

Rasmussen wrote:
> Hej NG
>
> Lige et hurtigt spørgsmål:
>
> Hvad leger jeres 5 årige drenge med?

Her i huset er det Pokemon, Yu-Gi-Oh, Duel Masters og Bionicle

Marianne Feddersen

Fra : Per H

Dato : 31-05-05 17:14

Rasmussen wrote:
> [...]
> længere.
> Det der optager ham lige nu er LEGO, bøger, hører musik og så computeren.

Herfra kan der kun lyde et stor "LEGO" og gerne teknik-lego med tiden.

VH Per.

Fra : Cat

Dato : 31-05-05 18:02

Rasmussen skrev:
> [...]
> længere.
> Det der optager ham lige nu er LEGO, bøger, hører musik og så computeren.

Min er 7, men det har heddet LEGO i flere år - det har kun varieret
mellem tekniklego, bioniclelego, HarryPotterlego, ridderlego, eller
andre variationer.

Tine

Fra : Nette

Dato : 31-05-05 20:07

"Rasmussen" skrev

> Hvad leger jeres 5 årige drenge med?

Lego i alle afskygninger, dinosauere, vi har en brandstation, en ridderborg
og en byggeplads fra Fisherprice, som også bliver godt brugt. Og så lidt tv,
dvd, musik og pc.- men faktisk ikke ret meget. Der bliver også tegnet og
klippet/klistret meget.

Nette

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 01-06-05 14:40

On 31/05/05 17:18, in article 429c8068$0$15124$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote:

> [...]
> længere.
> Det der optager ham lige nu er LEGO, bøger, hører musik og så computeren.

Min søn på 5 leget pt. kun med Pokémon og Yo-Gi-Oh kort...
Resten samler blot støv

Mvh.
Charlotte
--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 01-06-05 03:09

Rasmussen wrote:
> Hej NG
>
> Lige et hurtigt spørgsmål:
>
> Hvad leger jeres 5 årige drenge med?

Min er 4½.

Svaret er for tiden: Vandslangen! Når som helst han kan få lov, og helst
også lidt oftere.

Ellers hedder det Lego (!), modellervoks, Brio, Grab-rendegraveren, ...
faktisk er der ikke ret meget af hans legetøj, der ikke af og til er i brug.
Selv stablekloderne kommer frem en gang imellem for at lege
stable-tårn-og-vælte-det. Han har også lige lært at håndtere en mus, så DRs
on-line spil bliver slidt en del. Og så *sluger* han historie, når som helst
nogen vil læse for ham.

VH
Kristian

--
"Sex is more fun than logic. One cannot prove this, but it is, in the
same way that Mount Everest is and Alma Cogan isn't." The Album of the

Fra : SHM

Dato : 03-06-05 08:21

Jeg kender det med at drengen kun leger med nogle få ting!
- meeen hvad gør I med alle de andre ting?

SHM

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 03-06-05 14:10

SHM wrote:
> Jeg kender det med at drengen kun leger med nogle få ting!
> - meeen hvad gør I med alle de andre ting?

Stiller dem på loftet, forærer væk eller smider ud.

Marianne Feddersen

Fra : Gitte

Dato : 03-06-05 14:32

Hej

>Jeg kender det med at drengen kun leger med nogle få ting!
>- meeen hvad gør I med alle de andre ting?

Sådan er det også her. Men da det skifter lidt, altså at det i nogle
perioder nogle ting, og i andre perioder andre ting, så pakker vi det,
der ikke lige er in lige nu i nogle kasser, og stiller væk en tid.
Efter nogle måneder er det pludselig spændende igen, da det jo er
noget "nyt".

MVH
Gitte

Fra : marlene

Dato : 04-06-05 07:49

drengen kun leger med nogle få ting!
> - meeen hvad gør I med alle de andre ting?

vi ( mor og 3 drenge på 5, 7 ,11 ) tager hinanden i hånden, ryder kraftigt
op, og tager på kræmmermarked.
man får ikke meget får tingene, men drengene får lommepenge og kan købe
lidt
nyt.

synes det er sundt at skulle afgive noget for at få nyt.
- og de elsker det.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : marlene

Dato : 04-06-05 07:54

> Hvad leger jeres 5 årige drenge med?

mine leger med div. samlekort, saltdej. klippe klistre.
indenfor bygger de huler i hele huset. udenfor er det vandbeholderen og
vandslangen der gælder.
men bedste småting lige nu er magnetic sticks. = magnet pinde og kugler.

Fra : Cat

Dato : 04-06-05 08:32

marlene skrev:

> men bedste småting lige nu er magnetic sticks. = magnet pinde og kugler.

Men tag og køb Geomag, som er de eneste hvor magneterne er stærke nok
til at bygge store konstruktioner, når de når dertil.

Vi bygger med dem alle fire (7, 12, 46 og 51 år)

Tine

Fra : marlene

Dato : 04-06-05 14:50

det har du fuldstændigt ret i.
vi har "de rigtige" + nogle fra kvikly som også er ok.