MS Windows
briani 27239
genoprettelseskonsolen i xp
Fra : Monty

Dato : 31-05-05 08:26

Når jeg prøver at installere genoprettelseskonsolen som ligger som et
selvstændigt program på min xp cd rom så får jeg at vide at den ikke kan
installeres da den udgave af xp som ligger på min maskine er nyere end den
der ligger på cdèn. Men det er samme udgave. Den eneste forskel er at den
der ligger på min computer har fået de fleste updates.

Hvad kan jeg gøre? Kan man alligevel godt få den installeret?

Monty

Fra : Madsen

Dato : 31-05-05 09:50

Monty wrote:
> [...]
> updates.
> Hvad kan jeg gøre? Kan man alligevel godt få den installeret?

Er det systemgendannelse du tæker på?
--
Madsen

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 31-05-05 10:29

> [...]
> installeres da den udgave af xp som ligger på min maskine er nyere end den
> der ligger på cdèn. Men det er samme udgave.

Altså både Pro/Home og sprog?

> Den eneste forskel er at den der ligger på min computer har fået de fleste
> updates.

Hvis nogle af de updates er en service pack, så kan du få problemer. Jeg
blev af en MS-supporter rådet til at afinstallere SP2 inden jeg udskiftede
mit bundkort (og en masse andre småting) og dermed skulle lave en repair
install. Det kan være, at din genoprettelseskonsol har tilsvarende
problemer. Så hvis ikke også Service Pack -versionen er den samme, så hent
SP2 manuelt (mon ikke den skulle være på
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ ?),
pil netstikket ud, afinstallér SP2 (og SP1, hvis den heller ikke er på
CD'en), installér din genoprettelseskonsol, installér (SP1 og) SP2, sæt
netstikket i og opdatér din WinXP.

Bare et forslag.

- Mickel

Fra : Edmund

Dato : 31-05-05 14:32

Monty wrote:
> [...]
> updates.
> Hvad kan jeg gøre? Kan man alligevel godt få den installeret?

Du har vel opdateret din XP med SP2, så må du nok lave en XP CD med SP2.

Slipstreaming Windows XP with Service Pack 2 (SP2)
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp
--
Mvh Edmund