Varebeholdning og lagerregulering
Fra : Therese Kelstrup

Dato : 30-05-05 20:34

Jeg skal for 2. gang lave mit lille årsregnskab. Her løber jeg så lige ind i
et "bogføringsproblem"

Da jeg afsluttede mit regnskab i Summa sidste år, overførte det selvfølgelig
min varebeholdning til dette regnskabsår. Denne varebeholdning på 1078 kr
har stået som eneste post i konto 55100 hele året.
Da jeg så skal indføre dette års varelager på 2997,- ved regnskabets
afslutning, bogfører jeg dette beløb på konto 2500 - Lagerregulering som
kredit og på 55100 - Varebeholdning som debet. Men dette medfører jo at
konto 55100 stiger til 4075 kr, hvilket jo ikke er rigtigt.

Skulle de 1078 have været fjernet igen fra den konto eller??

Håber I kan hjælpe

--
Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82

Fra : Kenneth K

Dato : 14-06-05 20:14

Ja... de 1078 skal fjernes... modkonto vareforbrug.

KK