|
| Hvad er fejlen mon? Fra : Henrik Larsen |
Dato : 01-06-01 08:59 |
|
Efter en skrækkelig masse bøvl med forkert portering, linjen død i
ugevis osv skulle jeg nu have været klar til at gå på internettet med
ADSL. Men... næh nej. Hardware - PC, netkort og Altacel 'modem' er i
orden. Ditto min software opsætning. Jeg kan sagtens ringe op til
centralen, mit navn/pass bliver godkendt og jeg bliver (tilsyneladende)
logget på. Men der kommer ingen data ned. Ikke så meget som et
lillebitte k. Der er endda forsøgt med to forskellige PC'ere og ditto
netkort!
Jo, jeg tror såmænd gerne at de flinke folk inde hos Orange gør deres
bedste for at lokalisere fejlen - talte med en supporter i to stive
timer for et par dage siden, hvor vi gennemgik hele opsætningen, men det
blev ingen af os rigtig klogere af.
Hvad pokker kan der være galt?
Vh Henrik
| |
fr@nk (01-06-2001)
| Kommentar Fra : fr@nk |
Dato : 01-06-01 09:25 |
|
Bruger du USB til modem?
Hvad er din pc-konfig.?
/fr@nk
"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse
news:9f7hmk$5rv$1@news.inet.tele.dk...
> Efter en skrækkelig masse bøvl med forkert portering, linjen død i
> ugevis osv skulle jeg nu have været klar til at gå på internettet med
> ADSL. Men... næh nej. Hardware - PC, netkort og Altacel 'modem' er i
> orden. Ditto min software opsætning. Jeg kan sagtens ringe op til
> centralen, mit navn/pass bliver godkendt og jeg bliver (tilsyneladende)
> logget på. Men der kommer ingen data ned. Ikke så meget som et
> lillebitte k. Der er endda forsøgt med to forskellige PC'ere og ditto
> netkort!
>
> Jo, jeg tror såmænd gerne at de flinke folk inde hos Orange gør deres
> bedste for at lokalisere fejlen - talte med en supporter i to stive
> timer for et par dage siden, hvor vi gennemgik hele opsætningen, men det
> blev ingen af os rigtig klogere af.
>
> Hvad pokker kan der være galt?
>
> Vh Henrik
>
>
| |
Henrik Larsen (01-06-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Larsen |
Dato : 01-06-01 09:38 |
|
"fr@nk" <ff@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:fjIR6.346$s8.118671381@news.mobilixnet.dk...
> Bruger du USB til modem?
> Hvad er din pc-konfig.?
Nej, Altacel modem til netkort.
Hm, hvad mener du med konfig.? Jeg har Win98_SE.
Vh Henrik
| |
jsmogens (01-06-2001)
| Kommentar Fra : jsmogens |
Dato : 01-06-01 15:52 |
|
Blot et lille forslag, som virkede hos mig.
Jeg har samme udstyr (Alcatel home) og udbyder (Mobilix). Ved
1.ste forsøg brugte jeg et andet telefonkabel, end det
medleverede og forbindelsen virkede ikke - modemmet blinkede -
jeg skiftede det herefter ud til det der var medleveret fra
Mobilix, og vips alt virkede, og det har det gjort siden.
Ellers må Mobilix jo ombytte modemmet.
Jeg kører w2k-US, med SP2.
--
Venlig hilsen
Best Regards
jsmogens®dk
| |
|
|