Erfaringer med SHG's service efterlyses.
Fra : Dansk Automat Expert~

Dato : 01-06-01 07:59

Hej NG.

Nu efter jeg har plaget gruppen i en uges tid med mine problemer omkring mit
Abit KT7A-RAID bundkort, er jeg omsider nået til den konklusion at jeg har
fået udleveret defekt hardware.

Fejl med blå skærme, lockups, korrupte data, generelle fejl i alle
programmer og dll - filer og spontane reset's har været hverdag for mig den
sidste uges tid.

Først troede jeg at det var det meget omdiskuterede problem med VIA's
chipsæt og SB Live.
Men nu har jeg geninstalleret med alt koblet fra undtagen HD, CD-Rom og
floppy.
Patchet med VIA's nyeste drivere der tager højde for bug'en i southbridge
chippen og opdateret BIOS'en i bundkortet til den nyeste version
(11/05/2000).

Men fejlene er konsekvente. Selv i fail-safe mode kører det ikke stabilt.

Her kommer så spørgsmålet:
Er det bundkort eller processor der er defekt ??
Processoren bliver over 50 C varm når kabinettet er lukket. Er det normalt
?? Det er en 1200 MHz Athlon/266.
Det er ikke ram'en, da jeg har prøvet at udskifte med en anden blok.

Anyway, nu får SHG hele lortet i nakken igen. Så meget for deres montering
og afprøvning

Er der nogle der har erfaringer med deres service ??

Mvh
Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 01-06-01 09:36

"Dansk Automat Expert A/S" <to@dae.dk> wrote in message
> [...]
> (11/05/2000).
>
> Men fejlene er konsekvente. Selv i fail-safe mode kører det ikke stabilt.

Har du prøvet at pille det Soundblaster Live! lydkort ud og undersøgt om det
gør systemet stabililt?

> Her kommer så spørgsmålet:
> Er det bundkort eller processor der er defekt ??

Ingen af delene tror jeg. Mit bedste bud er, at det er Soundblaster Live!
lydkortet der er roden til alle problemerne. Jeg har selv forgæves forsøgt
at få et Soundblaster Live! Value til at køre på mit Asus A7V133 (med samme
VIA KT133A chipset). Efter jeg fik et andet lydkort (Terratec), forsvandt
problemerne.

> Processoren bliver over 50 C varm når kabinettet er lukket. Er det normalt
> ?? Det er en 1200 MHz Athlon/266.

Det kommer helt an på hvilken køler du har. Nomalt begynder AMD systemer
først at blive ustabile, når CPU'en er over 60 grader. På en varm dag kommer
min Athlon 1,33 GHz op på 53-54 grader under fuld load, men alt kører
stabililt.

> Anyway, nu får SHG hele lortet i nakken igen. Så meget for deres montering
> og afprøvning

Inden du sender det hele retur, så gør dig selv den tjeneste at
geninstallere Windows en sidste gang UDEN dit SB Live! og eventuelle andre
PCI kort (netkort, TV-kort etc.)!! Installer VIA 4 in 1, DirectX osv. og
prøv at starte et spil eller kopiere et par store filer på din harddisk.
Hvis du stadig får problemer, så er bundkortet nok defekt, og SHG må samle
et nyt system til dig som virker. Hvis alt virker som det skal, så er det SB
Live! lydkortet, der er problemet, og så kommer du måske til at betale for
SHG's service, idet de ikke kan holdes ansvarlige for at sælge hardware der
ikke er kompatibelt med dit SB Live!. Men har du købt SB Live! kortet hos
SHG, bør du kunne få det byttet til et andet, eller få pengene igen.

> Er der nogle der har erfaringer med deres service ??

Nej, men jeg har handlet med dem flere gange, og det er mit indtryk, at det
er et meget seriøst firma. Derfor tror jeg ikke, at du behøver at være bange
for at blive snydt.

---
Mvh. Anders

Fra : Dansk Automat Expert~

Dato : 01-06-01 09:42

Måske udtrykte jeg mig ikke klart nok.

Jeg har geninstalleret med alle enheder frakoblet, også indstikskort.

Det eneste der har været koblet til er HD og CD-rom på IDE, og floppydrev.
Og så selvfølgelig grafikkort. Og NEJ, det kører ikke stabilt i fail-safe
mode.

Mvh
Thomas

Fra : Anders Riis

Dato : 01-06-01 10:09

Jeg har lidt af samme problem, Jeg har bare et AsusA7V133 bundkort
istedetfor. Jeg har også købt det ved SHG.dk, den 9. maj samme 1200MHz/266
cpu. men mit problem er at PCI-bussen og ISA og AGP-busserne ikke bruger
den rigtige multiplier fordi hvis jeg starter op med 100MHz FSB så er de
rigtige x1/3 til PCI-bussen osv. men starter jeg op med 133MHz FSB så skulle
PCI-bussen være x1/4 for at ramme 33MHz på bussen, men den er stadigvæk x1/3
så den kører 45MHz på PCI-bussen og 90MHz på AGP-bussen hvor den skulle køre
66MHz. Jeg ved ikke hvordan jeg fan ændre det, og er ligesom Thomas, træt af
lortet. Jeg forsøger dog at udskifte cpu med en 1333MHz, i samarbejde med
SHG.dk. dette sker næste torsdag.
Noget andet er at VIA har offentliggjort at der er en fejl i nogle
NorthBridges. Link her under:
http://www.chip.de/news_stories/news_stories_163106.html

Hvis du ikke er en ØRN til tysk kan du se mit indlæg i Hardinfo's forum her:
http://www.hardinfo.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=229&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Topi
c_Title=Fejl+i+VIA+Northbridge%2E&Forum_Title=Chipset+%2D+bundkort

Det er hele smøren du skal have med.

Jeg skrev til SHG.dk igår for at høre deres mening, jeg har ikke modtaget
svar endnu.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 01-06-01 11:57

> [...]
> Og så selvfølgelig grafikkort. Og NEJ, det kører ikke stabilt i fail-safe

Jamen så må der være noget galt med enten cpu eller bundkort. Højst
sandsynligt den fejl som Anders Riis beskriver.

---
Mvh. Anders

Fra : Ole Axelsen

Dato : 01-06-01 13:57

"Dansk Automat Expert A/S" <to@dae.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mit
> Abit KT7A-RAID bundkort, er jeg omsider nået til den konklusion at jeg har

Jeg skal ikke gå ind i diskussionen om det tekniske, men jeg har en
kommentar til SHG's service. Hvis du skal have noget byttet eller repareret
er de MEGET langsomme. Jeg har i flere omgange kæmpet med dem om både CPU og
andre defekte dele. Pt. har jeg en harddisk tilgode, det er over 2 mdr siden
den blev sendt retur, og jeg fik føst lov at sende den ind efter flere
forgæves henvendelser pr mail og mange telefonopkald. Jeg har simpelhen
taget konsekvensen af deres sløvhed og er holdt op med at handle hos dem.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 01-06-01 17:12

Hej

Jeg kan kun give Ole Axelsen ret, SHG.DK er nogle røv.....r når det gælder
"service" jeg handler heller ikke hos dem mere.

Vh

Brian k lauritzen

Ole Axelsen <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f83l8$gf9$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 01-06-01 17:35

Kan heller komme med positive bemærkning ang. SHG og deres service

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 01-06-01 17:36

> Er det bundkort eller processor der er defekt ??
Meget svært at sige ud fra dine data....

> Processoren bliver over 50 C varm når kabinettet er lukket. Er det normalt
> ?? Det er en 1200 MHz Athlon/266.
Nu har AMD en væmmelig tendens med at blive meget varme set i forhold til
Intel. Men de skulle efter sigende kunne klare den ekstra varme. Uanset
ville jeg ikke være glad for en CPU der nåede 60 grader....

Fra : Emil Mølgaard

Dato : 01-06-01 17:40

Jeg har også problemer med mit KT7A-RAID. Problemerne opstår så snart jeg
sætter maskinen til at køre på mine to 40GB Western Digital sat op i raid0.
Hvis jeg kører på min gamle disk sat på den almindelige DMA controller er
der ingen problemer...
Jeg købte to bundkort samtidig. Begge maskiner kører med 1GHz/266 T-bird og
Titan Majesty Twins Cooler. Desuden har jeg bygget maskinerne op med Apacer
PC133 RAM, og de omtalte Western Digital diske (40GB UDMA/100 7200rpm). Den
ene maskine kører uden problemer og det til trods for at den kører med Asus
V7700 GTS og SB Live! 5.1

Den anden maskine som jeg ikke kan få liv i har følgende hardware:
Matrox G450 32MB DDR Dual
SB PCI128
Tekram DC-390F
Plextor UltraPlex 40max
Plextor PlexWriter 8/2/20
Accton EN-1207TX

Maskinen startede med at dø ved hot-boot... Derfor prøvede jeg at opgradere
BIOS til nyeste. Men siden da er det gået jævnt ned af bakke. Jeg er nede på
et gammelt grafikkort og SCSI'en er flået ud og erstattet med et gammelt IDE
'rom-drev... Men alligevel låser maskinen allerede under installationen af
w2k. Jeg har snakket med teknikken hos SHG, og de giver mig ret i at det
lyder som om det er et defekt bundkort. Men sender jeg det ind kan det tage
fra 1 til 4 uger før der sker noget. Man har dog også den mulighed at betale
100kr og få nyt hardware med det samme. Så skal man ikke bekymre sig om hvor
vidt det indleverede er defekt eller ej.
Nu prøver jeg at krydsteste mellem de to maskiner for at få lokaliseret
præcist hvilken hardware det er der er død...

/Emil