MS Windows
briani 27239
Frit antivirus program
Fra : Carsten

Dato : 29-05-05 20:23

Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program

Mvn

Carsten

Fra : Myt

Dato : 29-05-05 20:50

"Carsten" <no-mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program
>
> Mvn
>
> Carsten

Jeg har brugt AVG antivirus i flere år, og den er jeg da glad for

http://www.grisoft.com/doc/1

Myt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-05 20:46

Den 29-05-05 21.23 skrev Carsten følgende:
> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program

Findes der i det hele taget et frit (open source) anti-virusprogram?
Hvis du mener gratis, så vil jeg anbefale AVG:
http://free.grisoft.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-05-05 21:04

http://www.clamwin.com/ er da vist open source

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John

Dato : 29-05-05 21:24

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse

> Findes der i det hele taget et frit (open source) anti-virusprogram?

Jeps, ClamAV, ClamWin:

http://majorgeeks.com/download.php?det=4420

http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13653142.html

http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13774146.html

http://www.clamwin.com/index.php?option=content&task=view&id=40&Itemid=25

Har dog ikke prøvet ovenstående, også jeg foretrækker AVG.

Mvh John

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 29-05-05 20:46

"Carsten" skrev
> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program

For private brugere
Avast

Thorkild Dalsgaard

Fra : Lars Øland Hansen

Dato : 29-05-05 20:42

"Carsten" <no-mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program
>
> Mvn
>
> Carsten

Hej Carsten

Jeg synes det aller bedste der gratis antivirus software der findes er
Grisoft´s AVG free.
Det kan downloades her: http://free.grisoft.com/freeweb.php
Det opdateres dagligt og kan alt hvad en almindelig dødelig bruger skal
bruge det til.
Faktisk synes jeg at det er bedre end de fleste antivirus-programmer med
betaling.

Eneste fejl jeg har observeret er hvis man bruger Outlook Express på en
dansk Windows XP med ServicePack 2.
Så kan Outlook express blive umådelig langsom.

MVH
Lars Hansen

Fra : G B

Dato : 29-05-05 21:45

Carsten <no-mail@mail.dk> skrev i meddelelsen news:429a16a6$0$189
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program

Jeg har brugt AntiVir i to år nu:

http://www.free-av.com/

GB

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 30-05-05 15:45

> Hvad vil I anbefale som det bedste frie antivirus program

Antager, at du med "frie" mener gratis. Som så mange andre bruger jeg og er
meget glad for AVG.

Peter Kruse (der virker til at have ret godt styr på IT-sikkerhed) fra CSIS
gennemførte en test af gratis antivirusprogrammer og skrev om det i
Jyllands-Pesten (i hvert fald deres internetavis) d. 2. og 7. juni 2004.

Han testede AntiVir, Avast! Antivirus, AVG Antivirus, eTrust EZ Armor,
F-Prot samt Vcatch.

Hans konklusion:

"Se på den vedlagte grafik i boksen til venstre, hvilke karakterer vi har
givet de forskellige antivirus-programmer.

AVG Antivirus indtager en klar førsteplads i vores test af gratis antivirus
programmer. Programmet opfylder de fleste krav man kan stille til et
antivirus program, og så er det oveni købet gratis. Antivir, Avast! og
Etrust EZ indtager en delt andenplads, mens F-Prot på grund af manglende
funktionalitet og brugervenlighed i deres gratis DOS version, må nøjes med
en næstsidste plads.

Testens store taber er Vcatch."

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=7417 havde
jeg også lidt dialog med Abovergaard og Perhaps om antivirusprogrammer. De
slår også til lyds for Avast, men roser bestemt også AVG.

- Mickel

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 30-05-05 15:50

Mickel Hedemand wrote:

> [...]
> CSIS gennemførte en test af gratis antivirusprogrammer og skrev om det i
> Jyllands-Pesten (i hvert fald deres internetavis) d. 2. og 7. juni 2004.

Du kan da lige få et par links til den
Test af gratis antivirus I (2/6-'04) : www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2448342/
Test af gratis antivirus II (7/6-'04): www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2456766/

- Mickel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-05 16:26

Mickel Hedemand skrev:

> [...]
> fra CSIS gennemførte en test af gratis antivirusprogrammer og skrev
> om det i Jyllands-Pesten (i hvert fald deres internetavis) d. 2. og

Den test kan da ikke være meget værd mere, for:
1. nogle (nok de fleste af) programmerne er kommet i nye versioner
2. mange andre vira er i omløb nu

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 31-05-05 09:06

> Den test kan da ikke være meget værd mere, for:
> 1. nogle (nok de fleste af) programmerne er kommet i nye versioner

Det er selvfølgelig korrekt. - Heriblandt testens vinder, AVG.

> 2. mange andre vira er i omløb nu

Øhh, ja... Og? Jeg vil mene, at dem, der var gode til at opsnuse og fange
vira for under et år siden formentlig stadig har en god teknologi til at
opsnuse og fange vira i dag. Hvis du mener, at man bør genoverveje valg af
virusscanner for hver generation af vira, så skal man undersøge markedet
hver eller hver anden dag.

- Mickel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-06-05 10:01

Mickel Hedemand skrev:

> Øhh, ja... Og? Jeg vil mene, at dem, der var gode til at opsnuse og
> fange vira for under et år siden formentlig stadig har en god
> teknologi til at opsnuse og fange vira i dag.

Det kan så diskuteres
http://www.csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=338
Hvor AVG er den absolutte bundskraber med en detektionsprocent på 4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-05 22:22

Den 10-06-05 11.00 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Det kan så diskuteres
> http://www.csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=338
> Hvor AVG er den absolutte bundskraber med en detektionsprocent på 4

Men vær opmærksom på, at det er en speciel test, hvor man åbenbart har
testet programmernes heuristiske egenskaber. Hvis AVG ikke benytter
heuristisk teknologi (jeg har ikke lige kunnet finde noget herom på
Grisofts hjemmeside), er det ikke så sært det dumper.

Man kan så mene, at et anti-virusprogram /skal/ benytte heuristisk
teknologi, så brugeren er bedre beskyttet mod ukendte vira, men jeg ved
ikke, hvor stor den reelle risiko er med et program med eller uden
heuristisk teknologi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-05 00:05

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis AVG ikke benytter heuristisk teknologi

I AVG's control center - AVG Resident Shield - er der Use heurestic
analysis , så der må være en heurestisk teknologi i programmet

I control center - Email scanner - configure er der også Use heurestic
analysis og der er Use heurestic email message filter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-05 00:27

Den 11-06-05 01.04 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> I AVG's control center - AVG Resident Shield - er der Use heurestic
> analysis , så der må være en heurestisk teknologi i programmet

Nå, jeg kunne selvfølgelig have startet programmet. Jeg nøjedes med at
søge på hjemmesiden, og der er der ingen resultater på "heurestic".

Men så er testen selvfølgelig ikke særlig heldig for AVG. Jeg kunne godt
tænke mig at vide, hvor stor betydning det egentlig har. Altså hvor stor
risikoen er for vira, der fanges af det heuristiske filter, kontra
risikoen for kendte vira. Indtil videre vil jeg dog fortsat anbefale AVG
uden betænkning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.