50 mm dræn-tilslutning til brønd:
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 15:18

Hej med jer,

Jeg skal tilslutte et 50 mm dræn til en nyere brønd. Det er en Ø315 orange
plastikbrønd som jeg skal tilslutte i!

Kan jeg "bare" skære et Ø50 mm hul i side på brønden også føre røret ind?

Er det lovligt?

MVH

Bo

Fra : Ivan

Dato : 30-05-05 17:04

> Jeg skal tilslutte et 50 mm dræn til en nyere brønd. Det er en Ø315 orange
> plastikbrønd som jeg skal tilslutte i!

Der bør ikke bruges mindre end 70 mm indvendig diameter, grundet
rensningsmuligher.

> Er det lovligt?

Der kræves myndigheds godkendelse
Tilslutning til brøn skal være tæt . Altså fra dræn og til brønd;
dræntilslutning(110x58 mm) og inSitsu. Så har du fra dræn og til brønd
gummitætte samlinger, men du skal have tilladelse fra komunen. Der er vel
regnvands tilslutning i brønd hvor du tilslutter dræn? Der skal også være
sandfang og vandlås på brønd.
Du kan læse det hele i DS 436, den går du bare ud og køber ;) mener at den
koster 350 kr.

Fra : Finn Christiansen

Dato : 03-06-05 21:01

"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse

> [...]
> sandfang og vandlås på brønd.
> Du kan læse det hele i DS 436, den går du bare ud og køber ;) mener at den

Det er nogenlunde rigtigt men husk det skal udføres af en AUT kloakmester.
Og at der skal ligge tegning og vedligeholdelsesbekrivelse på teknisk
forvaltning ellers kan du få et alvorligt problem hvis du skal sælgeog den
mulige køber kender reglerne.
mvh FC
Kloakmesteren

Fra : Ivan

Dato : 04-06-05 10:58

> [...]
> teknisk forvaltning ellers kan du få et alvorligt problem hvis du skal
> sælgeog den mulige køber kender reglerne.
Jamen der er vi helt enige, det mener jeg fremgår af mit svar. Lad os slå
det fast med store "rør" , myndigheds godkendelse og laves af aut.
kloakmester.
Mon ikke han vil lave det selv, det har jeg på fornemelsen;)

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 13:10

> [...]
> teknisk forvaltning ellers kan du få et alvorligt problem hvis du skal
> sælgeog den mulige køber kender reglerne.

Tak for hjælpen til jer alle 3

Nu ved jeg hvad der skal til.

MVH

Bo