redigering og sletning af brugeroplysninge~
Fra : MK

Dato : 29-05-05 10:51

Som I kan se ud fra overskriften, handler dette spørgsmål om
hvordan man kan redigere eller slette oplysninger fra de
forskellige bruger i en access-database. De handler primært om at
når man vælger og får vist oplysninger på en bruger ude på HTML,
så er det man skal kunne trykke på hhv. "rediger" eller "slet"
for at kunne ændre i personens data, og derefter sende
ændringerne tilbage til databasen vha. en knap "gem ændringer".

Svaret ønskes hurtigst muligt (helst inden for 1 time, da det
skal bruges i et projekt)...på forhånd tak!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 11:01

MK wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Svaret ønskes hurtigst muligt (helst inden for 1 time, da det
> skal bruges i et projekt)...på forhånd tak!!!

Hej MK

Du kan lære alt om databaser, både men at kunne rette, tilføje og
slette i en database:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : MK

Dato : 29-05-05 12:55

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hej MK
>
> Du kan lære alt om databaser, både men at kunne rette, tilføje og
> [...]

Hej Martin...Tak for dit svar. Jeg har allerede været inde og kigge på
http://www.html.dk/tutorials, men det jeg skal bruge er følgende;

1. hente eksisterende data fra databasen
2. redigere i disse dataer
3. sende dem tilbage til den tabel de kom fra

Det vi kan på nuværende tidspunkt er;

1. hente dataer fra tabelen i databasen med de eksisterende bruger der
ligger i tabelen
2. se detaljer på den enkelte bruger
3. MEN...vi kan ikke redigere disse oplysninger eller slette den
pågældende bruger.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 30-05-05 07:50

"MK" <muhamed_9NOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hej Martin...Tak for dit svar. Jeg har allerede været inde og kigge på
> http://www.html.dk/tutorials, men det jeg skal bruge er følgende;
>
> 1. hente eksisterende data fra databasen
Select felter from tabel where felt = værdi

f.eks.: Hente en bruger med brugernavn MK fra tabellen tBruger

Select fuldenavn from tBruger where brugernavn='MK'

> 2. redigere i disse dataer
Brug en formular til at rette i data på websiden

> 3. sende dem tilbage til den tabel de kom fra
Update tabel set felt=nyværdi where nøglefelt=værdi

f.eks.: Opdaterer fuldenavn på bruger MK
Update tBruger set fuldenavn='Et fuldt navn' where brugernavn='MK'

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk