maling af lakeret fyrtræsskænk
Fra : Peptid

Dato : 28-05-05 13:25

Jeg har en lakeret fyrtræsskænk som jeg gerne vil have hvid eller
hvidpigmenteret.
Jeg orker ikke at slibe i bund for at fjerne lakken (som sidder godt fast og
er uden skader)
Hvad er lettest og stadigt holdbart? Kan jeg nøjes med at ridse? Og hvad
maling skal jeg bruge?

--
/ Pep

Fra : ThomasB

Dato : 29-05-05 12:05

"Peptid" <peptider2001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og er uden skader)
> Hvad er lettest og stadigt holdbart? Kan jeg nøjes med at ridse? Og hvad

Det nemmeste ville være at give det en gang kausisk soda opløsning (husk
handsker!), som skylles af med rent vand. Det tager lakken, og giver træet
en lys farve, som er god at hvidpigmentere.

Ellers skal du bare slibe på lakken med noget sandpapir og male bagefter,
men du kan ikke pigmentere på lak.

Fra : Peptid

Dato : 30-05-05 18:05

> [...]
> en lys farve, som er god at hvidpigmentere.
>
> Ellers skal du bare slibe på lakken med noget sandpapir og male bagefter,

Tak for svaret.

/pep