Adblock kan ikke fjerne Flash-reklamer
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 28-05-05 11:45

Hej.

Her på det seneste har jeg ikke kunnet få Adblock til at filtrere
Flash-reklamer fra uden at blokere for samtlige flash-animationer.

Se f.eks. på http://www.ace-clipart.com/birthday-clipart-02.html

Her ser jeg en flash-reklame i højre kolonne, men når jeg klikker på
Adblock-tabben over reklamen, får jeg kun mulighed for at blokere denne
adresse:
http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0

Det er adressen til at downloade flash-playeren, og ikke stien til selve
reklame-filen (swf).

Er der andre, der har det problem? Tidligere har jeg godt kunnet blokere
bestemte Flash-ting, men altså ikke mere. Jeg bruger version 0.5.2.039.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-05-05 11:52

Mikkel Z. Herold skrev:
> [...]
>
> Her ser jeg en flash-reklame i højre kolonne, men når jeg klikker på
> Adblock-tabben over reklamen, får jeg kun mulighed for at blokere denne

http://www.ace-clipart.com/gfx/asp-banner.swf
Prøv at sætte den ind manuelt.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 28-05-05 12:01

On 28-05-2005 12:51 Lars Raaby wrote:
> http://www.ace-clipart.com/gfx/asp-banner.swf
> Prøv at sætte den ind manuelt.

Ja, det kan jeg selvfølgelig gøre, men jeg var ude efter en måde at
blokere reklamen ved at trykke på Adblock-knappen og lave et filter ud
fra den sti der står i Adblock-vinduet - det er noget hurtigere end at
kigge listen med "All blockable items" igennem for at finde swf-filen.

Problemet er, at det ikke er stien til swf-filen, den foreslår
automatisk, men stien til at downloade Flash-playeren.

Mikkel

Fra : Dino

Dato : 28-05-05 13:25

Den 28-5 2005 skrev Mikkel Z. Herold i
dk.edb.internet.software.browser:

> [...]
>
> Er der andre, der har det problem? Tidligere har jeg godt kunnet
> blokere bestemte Flash-ting, men altså ikke mere. Jeg bruger version

Hvis jeg klikker på Adblock tabben, får jeg mulighed for at blokkere
adresse <http://www.ace-clipart.com/gfx/asp-banner.swf>

Bruger samme version som dig.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 29-05-05 11:30

On 28-05-2005 14:24 Dino wrote:
> Hvis jeg klikker på Adblock tabben, får jeg mulighed for at blokkere
> adresse <http://www.ace-clipart.com/gfx/asp-banner.swf>
>
> Bruger samme version som dig.

Det lyder højst mystisk!

Men nu kommer jeg lige i tanker om, at jeg faktisk også har problemer
med at få Flash til at virke i FF.

Flash-animationer vises fint, men der sker ikke noget, når jeg trykker
på dem - f.eks. sker der ikke noget, når jeg trykker på
Flash-animationen på http://www.ace-clipart.com/birthday-clipart-02.html

Jeg har prøvet at afinstallere Flash-playeren og installere den igen,
men det har ikke hjulpet... På en eller anden måde tror FF måske ikke,
at jeg har playeren installeret, og derfor får jeg linket til at
downloade den i stedet for at få linket til swf-filen i Adblock...

Er der nogen der kan greje den???

Mikkel