Fy for en lugt!
Fra : René

Dato : 28-05-05 10:57

Halløj i gruppen!

Min læder urrem lugter, fælt og hørmende af jordslåethed, surt og væmmeligt.
Ellers er den pæn og ren men på indersiden har den, denne her grimme lugt!
Hvodan for jeg remmen lugtfri igen? Selvfølgelig uden at læderet tager
skade!

René

Fra : Mads

Dato : 28-05-05 11:21

On Sat, 28 May 2005 11:56:31 +0200, "René" <lear@sconcable.dk> wrote:

> [...]
>Ellers er den pæn og ren men på indersiden har den, denne her grimme lugt!
>Hvodan for jeg remmen lugtfri igen? Selvfølgelig uden at læderet tager

Vask den i en 10% Rodalon opløsning. Skyl efter med rent vand
og lad den tørre.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Kert Rats

Dato : 30-05-05 03:11

> Vask den i en 10% Rodalon opløsning. Skyl efter med rent vand
> og lad den tørre.

Dit ur skal være vandtæt, hvis du vil vaske remmen - og uret.
Overvej også en helt ny rem, især hvis din nuværende er lidt mør.
Spørg i øvrigt på www.vintageure.dk under forum - de har masser af råd om
ure - og remme.

Venligst

Kert Rats

Fra : René

Dato : 30-05-05 18:55

Takker og hælder en god sjat rodalon over remmen!

René