Kote, højde.
Fra : René

Dato : 28-05-05 07:37

Har ledt på google, efter et sted,hvor man kan se hvad
kote " højde " ens hus ligger på.
Skulle der være en der ved hvor man kan se det.

Mvh
René

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 08:21

Den Sat, 28 May 2005 08:37:17 +0200, "René" <renep@adslhome.dk> skrev:

>Har ledt på google, efter et sted,hvor man kan se hvad
>kote " højde " ens hus ligger på.
>Skulle der være en der ved hvor man kan se det.

Jeg kender ikke lige et sted på nettet, men på et 4-cm kort er det
nemt nok.

Kortet kan du finde på biblioteket.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
A modest man is usually admired - if people ever hear of him.

Fra : René

Dato : 28-05-05 08:46

Fra : Finn Christiansen

Dato : 28-05-05 12:52

"René" <renep@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nu ved jeg ikke hvor nøjagtigt du behøver at kende koten. Men hvis det skal
være inden for centimeter skal du kontakte kort og matrikelstyrelsen.
De har et meget stort antal fixpunkter hvor de kender både højde i forhold
til DNN ( dansk normal nul) Århus Har nullet.. Og kender korordinaterne som
kloden som bekendt er indelt i disse bliver løbende opdateret. Som bekendt
bevæger jordskorpen sig og derfor har kort og matrikelstyrelsen et team som
dagligt kontrolerer status for disse fixpunkter (bla ved hjælp af
satelitter) således at fejl minimeres.
Du vil altid med et nivilerinstrument kunne flytte højden til dit sted og
dermed kunne bestemme koten på det du ønsker. Du skal bare kende
udgangspunktet.
mvh FC

Fra : René

Dato : 28-05-05 15:12

[...]

Ikke så nøjagtigt, inden for en halv meter,det er i forbindelse med
opsætning af antenne.

Jeg takker for svaret
René

Fra : Ivan

Dato : 28-05-05 16:44

> [...]
> De har et meget stort antal fixpunkter hvor de kender både højde i forhold
> til DNN ( dansk normal nul) Århus Har nullet..

Ikke for at være på tværs meeeen, der er jo kommet et nyt kotesystem(DVR 90)
og i følge denne har Århus en forsel, i forhold til DNN, på -0,052m og en
varivans inden for kommune på 7 mm. Ikke at det som sådan er noget der
betyder noget, men hvis der hentes oplysninger og man tror at det er i DNN
og det egentelig er i DVR 90 vil det jo betyde noget.
Blot en lille oplysning

Fra : Harry Lund

Dato : 28-05-05 16:04

Jamen,jamen, gå dog på dit rådhuset,teknisk forvaltning,de har koten
på din vej og du heldig, så er det lige uden for din dør.
sagde den gamle ingeniør. Vores hus ligger i kote 57,4 så vi
er ikke så bange for tsunamien.

Fra : Henry

Dato : 28-05-05 16:15

Vores hus ligger i kote 57,4 så vi
> er ikke så bange for tsunamien.

Hva´med orkaner?
)
Henry

Fra : Henry

Dato : 28-05-05 16:14

Hej Rene
Jeg er landmåler.

Hvis du bor i Randers området (+-15 km), skal jeg med glæde komme med min
GPS og give dig en kote inden for 2-3 cm nøjagtighed.

Gør du det, altså bor i/ved Randers, så giv et pip her i gruppen, så
kontakter jeg dig på din e-mail.

Det skal ikke koste dig noget, og jeg kan klare det på min tur rundt i løbet
af ugen.

Mvh.

Henry

Fra : René

Dato : 29-05-05 08:14

> [...]
> kontakter jeg dig på din e-mail.
>
> Det skal ikke koste dig noget, og jeg kan klare det på min tur rundt i

Hej Henry

--
Tak for tilbudet, men det i nordsjælland.

Mvh René

Fra : Armand

Dato : 29-05-05 11:54

René wrote:

> Hej Henry
> Tak for tilbudet, men det i nordsjælland.

Find istedet en hvilkensomhelst ejer af GPS og lav en aftale med ham!

--
Armand.

Fra : .J.S...

Dato : 29-05-05 16:16

> [...]
GPS højde har en nøjagtighed på +- 10-15m.

mvh/JS

Fra : Jens G

Dato : 29-05-05 17:27

On Sun, 29 May 2005 17:16:11 +0200, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>GPS højde har en nøjagtighed på +- 10-15m.

Det kommer nu nok noget an på GPS'en, og om den bruger en
referencestation. Det vil jeg tro landmålerens gør.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært