reg. exp. spørgsmål
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 27-05-05 19:04

Hej

Jeg er først lige begyndt at bruge reg. exp. og har nu brug for lidt hjælp.

Først min ide....
Jeg modtager tekst-data i form af et antal linier af variabel længde.
Modtagelsen og opbrydningen i enkelt linier er intet problem og de bliver
lagt i en array.

Hver linie består af et antal grupper af data.
Nogle af disse grupper er altid tilstede, andre kun nogle gange.
Rækkefølgen af grupper er nogenlunde fast, dog bliver nogle felter ikke
medtaget, hvis de ikke har en værdi.
Og her ligger mit problem.

Jeg har prøvet med nogle if...elseif.... men det bliver hurtigt
uoverskueligt og virker ikke altid korrekt (hvis man har glemt en mulighed).

Da alle data har et fast format de bliver vist i (ikke det samme format)
begyndte jeg at tænke på at bruge reg. exp. til at finde ud af om en
data-gruppe er tilstede (og værdien).

Som en prøve har jeg lavet denne lille test...

************************************
Set RegularExpressionObject = New RegExp
With RegularExpressionObject
.Pattern = "\d{3}v\d{3}"
.IgnoreCase = True
.Global = True
End With
expressionmatch = RegularExpressionObject.Test(stationdata(z))
if expressionmatch then
response.write z & " - " & stationdata(z) & "<br>"
end if
Set RegularExpressionObject = nothing

Men kan det virkelig passe, at man skal skrive hele denne smøre, hver gang
man vil teste med en ny pattern, eller kan man lave et eller andet skift
mellem flere patterns ?

Jon