Cordless Whell Mouse
Fra : Jasper Norman

Dato : 31-05-01 22:53

Ved nogen hvor eller hvilken driver man skal bruge for at få hjulet til
at fung.? Jeg har tidligere brugt det i RedHat, men mener at det var
mere held en forstand

(Ja, jeg véd godt at jeg efterhåden er kvalificeret til at blive udnævnt
til "spørge-Jørgen)

Jasper

Fra : Dan Christensen

Dato : 01-06-01 06:31

Jasper Norman wrote:

> Ved nogen hvor eller hvilken driver man skal bruge for at få hjulet til
> at fung.? Jeg har tidligere brugt det i RedHat, men mener at det var
> mere held en forstand
nej det var nok forstand for det er ikke så svært.
Der er et par måder hvor på du kan få hjulet til at virke afhænig af
hvilken version af X du køre. imwheel er en af dem, men i de nye versioner
af X er det nok med at indsætte ZAxisMapping i XF86config, et lille snit af
min kan måske hjælpe dig på vej.
-- snip --
Section "InputDevice"
Driver "mouse"
Identifier "Mouse[1]"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Buttons" "3"
Option "Name" "AutoDetected"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Vendor" "AutoDetected"
EndSection
-- snip --

> (Ja, jeg véd godt at jeg efterhåden er kvalificeret til at blive udnævnt
> til "spørge-Jørgen)
Det er vel egentlig det disse grupper er til for, jeg ved dog godt at det
ikke altid føles sådan på nogle af de svar man får
--
Best regards/Med venlig hilsen
Dan Christensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-06-01 17:36

Dan Christensen wrote:
-klip-
> [...]
> af X er det nok med at indsætte ZAxisMapping i XF86config, et lille snit

Eller XF86config-4 hvis man bruger en nyere (?) X.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk