Skrivning til registreringsdatabase i WinN~
Fra : Casper Clausen

Dato : 31-05-01 12:10

Hej NG

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skriver til
registreringsdatabasen i WinNT/2K og hvor man skal lægge sit program hvis
det skal starte med Windows?
Mit program fungerer godt nok i Win9x, men da jeg testede det på Win2K
maskine gik det helt i agurk og intet virkede.
--

Venlig hilsen
Casper Clausen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 01-06-01 15:36

Casper Clausen skrev:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skriver til
> registreringsdatabasen i WinNT/2K og hvor man skal lægge sit program hvis
> det skal starte med Windows?

Har du prøvet at bruge kommandoerne SaveSetting, GetSetting, GetAllSettings
og DeleteSetting? ... du kan se hvordan de virker i din hjælp-fil.
Jeg skulle mene at de skriver til CURRENT_USER-delen af
registreringsdatabasen og derfor er de gode at bruge i f.eks. WinNT/2k...
En smart finesse er at de virker på alle Win-platforme - dvs. både i Win9x,
WinNT og Win2k... (sågar også på win16-platforme

Jeg vil tro at du skal ligge din programsti herind for at få det startet:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
.... hvis altså det skal startes for hver bruger. Hvis det kun skal startes
en gang for alle, skal det vist nok ligges herind:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Men du kan jo selv prøve at rode lidt rundt i RegEdit...

- Bjarke Walling Petersen